PracaGrupypl.praca.dyskusjePracodawca ociąga się z podpisaniem umowy › Re: Pracodawca ociąga się z podpisaniem umowy
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracodawca ociąga się z podpisaniem umowy
    Date: Tue, 22 May 2007 22:58:50 +0200

    W wiadomości news:4d09.000000bb.465352fc@newsgate.onet.pl
    o...@o...pl <o...@o...pl> pisze:

    > ale ja strasznie takie oszustwa nie lubię (bo pewnie nie dostanę
    > zadnej za to kasy jak opuszcze w ten sposób stanowisko)
    Możliwe.

    > - czy po
    > opsuszczeniu stanowiska pracy będe mogła w jakikolwiek sposób udowodnic
    > ze tam pracowałam?
    Ewidencja czasu pracy, świadkowie, elementy pracy wykonane bezspornie przez
    ciebie, wiedza o faktach, o których nie mogłabyś wiedzieć nie pracując -
    cokolwiek. Czy to będą dowody oceniać będzie sąd, bo tylko tam bedziesz
    mogła dochodzić swoich praw i należności.

    > Bo w momencie kiedy inni pracownicy pozsostaną o
    > fakcie poinformowani to moga sobie w przypadku kontroli przygotować
    > odpowiedzi ze nikogo takiego tutaj nie było.
    O jakim fakcie zostaną poinformowani?

    > Bardziej chodziłoby mi o o
    > efekt zaskoczenia- rozstać sie "w przyjaźni" i nasłać z nienacka im
    > kontrolę.
    To zawsze można zrobić

    > czy oni przychodza w ten sam dzień?od razu po telefonie? I co mam przy
    > tym być .Jak to wygląda?
    Ty zgłaszasz naruszenie przepisów prawa pracy. Może być anonimowo.
    Oni decydują o podjęciu interwencji.
    Dbają zazwyczaj o zachowanie anonimowości i bezpieczeństwa osoby
    zgłaszającej nieprawidłowości.
    Co do czasu interwencji, bywa różnie.
    Zadzwoń po prostu do lokalnej PIPy, powiedz (anonimowo) jaka jest sprawa i
    spytaj jak mogą pomóc.

    > Pewnei jej nie ma bo czas pracy luźno sobie określa- nie saądze zeby
    > pamietał.
    To naruszenie prawa.

    > Wkurza mnie to własnie wszystko- nic nie było omówione.
    To po co podjęłaś pracę u takiego kaszaniarza?

    > Nawet w
    > rezultacie dokładna stawka tylko w granicach dosyć szerokich.
    Pracujesz nie wiedząc za ile??

    > Miał to być
    > okres próbny.Spostałam sie z opinią ze jest to czesto praktykowana
    > taktyka zatrudniania
    I łatwa do spacyfikowania.
    Radzę zażądać umowy, w razie dalszych utrudnień skontaktować się z inspekcja
    pracy.
    Jesli umowa zostanie przedłożona sprawdź przed podpisaniem jej zgodność z
    przepisami zawartymi w Rozdziale 2 Odział 1 KP (Zawarcie umowy o pracę).

    --
    Jotte