PracaGrupypl.praca.dyskusjePracodawca chce zmienić regulamin. › Re: Pracodawca chce zmienić regulamin.
    From: "Puszka" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracodawca chce zmienić regulamin.
    Date: Tue, 22 May 2007 21:42:44 +0200

    news:f2uahs$rrf$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:f2u6kp$i86$1@news.onet.pl Lukasz

    > Umowa o pracę musi określać wynagrodzenie za pracę wraz ze składnikami
    > wynagrodzenia (art. 29 KP).
    > Warunki płacy można zmienić poprzez wypowiedzenie zmieniające albo
    > porozumienie zmieniające. Prawo pracy nie przewiduje możliwości zmiany
    > płacy drogą zmiany regulaminu.
    > Zapisy umowy będące mniej korzystne dla pracownika niż przepisy prawa
    > pracy są nieważne (art. 18 §1 i §2 KP).

    Tu chodzi o to ze w regulaminie pracy jest zawarty regulamin plac.

    Jest tam okreslone jaka place minimum powinien otrzymywac pracownik na danym
    stanowisku.
    czesc pracownikow majac przypożądkowane stanowiska (na umowie równiez)nie ma
    na umowie tej minimalnej stawki.

    Po zwróceniu uwagi pracodawcy ten powiedzial ze zmienmi regulamin oczywiscie
    na niekozysc pracownikow (obnizy minimalne place do stanowisk) stąd moje
    pytanie czy moze zmienic regulamin.
    Najlepsze jest to ze pracodawca sam okreslil te minimalne place na poczatku
    roku i nikt na niego nie wplywal a teraz chce je obnizyc ;)