PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w charakterze helpdeska?? › Re: Praca w charakterze helpdeska??
    From: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w charakterze helpdeska??
    Date: Tue, 1 Feb 2005 08:35:55 +0000 (UTC)

    Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał(a):

    > W branzy dokumentacji.

    A co to za branża, mój Boże? Bo chyba nikt o niej nie słyszał poza Tobą.

    > Wiem kto to bo w jednej z firm w ktorej pracowalem bylo z 5 takich osob.
    > Zyly swoim zyciem i nie bardzo w sumie bylo wiadomo po co bo nie szlo sie
    > od nich nic dowiedziec. Programisci przekazywali sobie uwagi poprzez
    > komentarze do funkcji czy procedur w kodzie, projektanci bazowali na UML'u
    > a dzial dokumentacji byl bo tego wymagalo ISO.

    Kyniu, nie jest winą redakcji, że musiałeś pracować po jakichś kiepsko
    zorganizowanych firemkach, naprawdę. Jako osoba raczej mająca szczęście do
    pracodawców mogę Ci tylko współczuć.

    > To moze napisz jaki soft projektujesz - bede wiedzial od jakiej firmy
    > trzymac sie z daleka

    Na sofcie, przy którym pracowałam przez 5 lat, pracuje np. drukarnia USArmy,
    więc raczej Ci nie grozi, za wysokie progi.

    > Nie widze takiej potrzeby.

    Przepraszam, widzę, że dotknęłam bolesnego tematu. Nie płacz, Kyniu, nie każdy
    musi być świetnie opłacanym wziętym specjalistą, ktoś musi kopać te rowy.

    > O ich pracy zdecydowanie niewiele wiem bo nigdy nie widzialem nic
    > przydatnego co by splodzili. Raz poprosilem o opis unkcjonalnosci programu
    > i to byl bardzo powazny blad.

    J.w. - to naprawdę nie moja wina, że pałętałeś się po jakichś firemkach typu
    Zdzich i Syn, które nie umiały zatrudnić sensownych ludzi i sensownie ich
    wykorzystać.

    > Tak sie sklada ze pisalem procedury helpdesku dla systemu obiegu informacji
    > (workflow management) wiec daruj sobie takie uwagi.

    I nic Cię to nie nauczyło? Np. tego, że są różne helpdeski, do obsługi różnych
    produktów, i różnych ludzi się w nich zatrudnia? Że w niektórych doskonale
    można ludzi przeszkolić z wiedzy typowo specjalistycznej, bo ważniejsza będzie
    umiejętość dogadania się z panią Kazią z księgowości, której myszka nie
    działa?

    > No o tym tez mam niewielkie pojecie bo ciezko miec pojecie o czyms co sie
    > nie zdarza w normalnych firmach.

    Rozumiem zatem, że opisane przez _Ciebie_ sytuacje uważasz za normalne -
    takie, że zatrudnia się jakichś ludzi nie wiadomo po co i nie wie co z nimi
    zrobić?

    No to rzeczywiście EOT, bo jak mawia mój kumpel, w d... byłeś, g....
    widziałeś.

    JoP