PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w charakterze helpdeska?? › Re: Praca w charakterze helpdeska??
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w charakterze helpdeska??
    Date: Mon, 31 Jan 2005 21:48:50 +0100

    Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:1otjhqhqdn16x.lfegj9hd1n6s$.dlg@40tude.net...

    > W branzy dokumentacji.

    Nie ma czegos takiego jak branza dokumentacji. Branza to dziedzina, w ktorej
    dziala firma - jej rynek wyznaczany przez zakres oferowanych produktow i
    uslug: IT, motoryzacja, budownictwo, consulting, FMCG itd. W kazdej z tych
    branz sa stanowiska, ktore nawet gdy nazywaja sie tak samo i maja podobny
    zakres obowiazkow, sa bardzo rozne ze wzgledu na spefike branzy. Marketing
    Manager w FMCG to praca wymagajaca innych kwalifikacji i cech charakteru niz
    Marketing Manager w branzy finansowej. Poza programistami, adminami itd. w
    branzy IT jest mnostwo zawodow nieinformatycznych, ktore wymagaja innych
    bazowych zdolnosci + dobrego zrozumienia produktow i rozwiazan IT. I te
    stanowiska to jak najbardziej branza IT. Oczywiscie zdarza sie zle dobranie
    ludzi na te stanowiska - nie rozumiejacych i nie czujacych specyfiki
    branzowej i "subkulturowej" i interakcji tej specyfiki ze specyfika grupy
    docelowej, ale to jest juz problem pojedynczej firmy, ktory nie zmienia
    faktu, ze dokumentalista w IT jak najbardziej pracuje w IT. Mi na przyklad
    niebiosa daly umiejetnosc cierpliwego i skutecznego tlumaczenia "lamerom"
    obslugi/zalet/sposobow dzialania produktow IT i tlumaczenia z jezyka
    programistow na ludzki :) i mialam troche zlecen z tego zakresu (->
    tworzenie materialow reklamowo-edukacyjnych ukierunkowanych na
    nietechnicznych marketoidow). Byla to praca "w IT" czy nie, wedlug Ciebie?

    > Wiem kto to bo w jednej z firm w ktorej pracowalem bylo z 5 takich osob.
    > Zyly swoim zyciem i nie bardzo w sumie bylo wiadomo po co bo nie szlo sie
    > od nich nic dowiedziec.

    Chyba glowny przeplyw wiedzy odbywa sie w tym przypadku jednak w przeciwna
    strone.

    > To moze napisz jaki soft projektujesz - bede wiedzial od jakiej firmy
    > trzymac sie z daleka

    Ja nie wiem, jaki soft przedprzedpisczyni projektuje, ale zwroce Ci uwage,
    ze projektowanie odbywa sie nie tylko na poziomie rozpisania na funkcje, ale
    i na poziomie np. interfejsu uzytkownika i interakcji uzytkownika z
    programem. Ta czesc bywa kluczowa dla sukcesu rynkowego i DeMarco ladnie o
    tym pisal w "Czynniku ludzkim". Brak dobrych projektantow jest imho
    przyczyna, ze Linux nie zwyciezyl z Windowsem - pisany przez programistow
    myslacych jak programisci i dla geekow, dla ktorych pewne rzeczy sa latwe i
    oczywiste, nawet w swoich najprostszych edycjach jest o niebo bardziej
    skomplikowany dla trzedziestopiecioletniej pani Zosi siedzacej w biurze i
    nie wiedzacej nic o komputerach niz Windows i glownie dlatego nie jest
    masowo uzywany, mimo ze Office sporo kosztuje, a linuxowe oprogramowanie
    biurowe spokojnie konkuruje czysta funcjonalnoscia z MSOfficem. Programisci
    nie umieli zrozumiec sposobu myslenia "pani Zosi". A najlepsze firmy
    wieszaja sobie w tej chwili portret pani Zosi na scianie, zeby pamietac w
    kazdej chwili, dla kogo pisza (o ile pisza dla uzytkownika masowego lub
    firmowego, ale nie IT). Rola interdyscyplinarnych humanistow w IT jest
    olbrzymia i bedzie rosla.

    BTW, nie mam bynajmniej wyksztalcenia humanistycznego.

    I.