PracaGrupypl.praca.dyskusjePoza zakresem obowiązków › Re: Poza zakresem obowiązków
    From: "Psot" <p...@T...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Poza zakresem obowiązków
    Date: Tue, 21 Jun 2011 17:06:31 +0200

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:584907988.20110621114505@gazeta.pl...
    Witam!

    W liście datowanym 21 czerwca 2011 (05:08:33) napisano:

    > Swojego czasu w zakładzie X szykowały się zwolnienia grupowe. Wcześniej
    > pracowników masowo rzucano między stanowiskami.wyglądało to tak: Mechanik
    > samochodowy przychodzi do pracy i mistrz mu nakazuje. "Roman zapieprzaj na
    > taśmę pralki,do produkcji, i staraj się bo cię wypieprzymy"...

    Nie mieszaj do tego moralności.
    Wyobraź sobie, że codziennie rano kupujesz drożdżówkę w sklepiku przed
    domem.
    Czy jeżeli pewnego dnia kupisz batona, zamiast bułki, to będzie to
    niemoralne w obec piekarza? A jeżeli za jakiś czas kupisz tego batona
    trochę taniej w sklepiku obok, to będziesz oszukiwał właściciela
    sklepu?

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

    Mieszam moralnośc bo według mnie pracodawca ma obowiązek i prawny i wobec
    tego tym bardziej moralny, aby powiadomić pracownika w takim przypadku, czy
    to jest wypowiedzenie zmieniające, czy to jest polecenie innej pracy
    wynikłej z pilnych potrzeb zakładu pracy.To są dwie różne rzeczy pod
    względem prawa i konsekwencji wynikłych po wydaniu tego polecenia. W
    pierwszym przypadku jeśli pracownik przepracuje trzy dni na zmienionym
    stanowisku to uznaje się, że wyraził zgodę na tę zmanę na stałe. W drugim
    przypadku pracodawca ma obowiązek przywrócić takiego pracownika do
    dotychczasowej pracy. Brak powiadomienia o tym pracownika to typowy manewr
    aby "wykolegować" go i prawnie wymanerować. Bo większiośc pracowników to
    analfabeci prawni i nie mają pojęcia, że niekjorzystny dla nich fakt może
    zaistnieć.Zawsze działania skryte i za plecami są dla mnie obrzydliwe.
    Oczywiście można się ze mną nie zgodzić i uznać "plucie pracownikowi na
    plecy" jako normę , ale ja zdanie nie zmienię. Albo szanujemy się pracodawca
    z pracownikiem, albo szukamy haków na siebie i "jak tu zyskać nawet kosztem
    potwornej krzywdy drugiej osoby".

    Dla przykładu drugi przypadek którym się brzydzę. Kierownikj wydał
    pracownikowi polecenia aby pracował obok maszyny która nie miała osłon na
    pasy i koła pasowe. Było wyrażne pytanie czy ma pracować w tych warunkach!
    Po kilku godzinach pracy pracownik schylał się po rozsypane detale [akord u
    prywaciarza! ] i urwało mu palce dłoni. I tu perełka. Zakład wypisał
    protokół [po jakimś czasie] powypadkowy. Opis zdarzenia i takie tam. I
    dopisek , że wypadek, artykuł taki a taki coś tam jeszcze...Podpisali
    wszyscy, podpisał i pracownik poszkodowany. Po jakimś czasie pracownik
    zorientował się, że ten numer paragrafu jaki tam był wpisany oznaczał ,że
    wypadek spowodował pracownik.
    Psot
    Psot