PracaGrupypl.praca.dyskusjePolecenie służbowe mailem › Re: Polecenie służbowe mailem [OT]
    From: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Polecenie służbowe mailem [OT]
    Date: Tue, 12 Jul 2005 16:08:05 +0200

    "Jotte" <t...@W...pl> pisze, co następuje:

    >> http://so.pwn.pl/slowo.php?co=mail
    >
    > Czasem też się z taką formą spotkałem.

    To dobrze, bo to jedyna prawidłowa forma.

    > Istnienie dwóch lub więcej różnych form nie implikuje z założenia błędności
    > jednej z nich.

    Ale akurat wtykanie wszędzie apostrofu jest w większości wypadków
    błędem. Apostrof ma dość dobrze określony zakres zastosowań i odmiana słowa
    "mail" (podobnie jak wielu, wielu innych słów pochodzenia obcego) do
    tego zakresu nie należy.

    > Osobiście wolę dodanie w widoczny sposób do oryginalnego obcojęzycznego
    > terminu elemetu polskiej fleksji niż usiłowanie jego "udomowienia".

    To nie ma nic wspólnego z udomawianiem, a dużo więcej z POPRAWNĄ
    odmianą słów obcych. Niezależnie od tego, że router jest słowem obcym,
    odmieniamy go "routera" (tak samo, jak "Washingtona" -- ale
    "George'a", bo końcowe "e" w tym słowie jest nieme). Dlatego
    "cartridge" -> "cartridge'a", ale "mail" -> "maila". I tyle.

    --
    ---

    Pandy rodzą się ze skrzyżowania niedźwiedzia białego z kamiennym.