PracaGrupypl.praca.dyskusjePol etetu czy umowa o dzielo?Re: Pol etetu czy umowa o dzielo?
  • Data: 2002-03-24 20:59:26
    Temat: Re: Pol etetu czy umowa o dzielo?
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "adamecki" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:a7l6an$b56$1@news.tpi.pl...
    > To by byla moja pierwsza powazna praca po studiach i wreszcie w mojej
    > specjalizacji, jednak nadal nie wiem co robic. Potrzebuje dwa lata stazu
    aby
    > moc przystapic do egzaminu na uprawnienia. Praca na 1/2 etatu wydluza mi
    ten
    > okres do 4 lat, choc z drugiej strony nie jestem przekonany czy umowa o
    > dzielo wogole umozliwia uznanie tego stazu pracy. Oj zmienily sie czasy,
    > wiele ludzi nadal jest mocno przywiazanych do umow stalych a wg mnie
    nalezy
> [...]

    1. Jezeli tu mowimy o kwocie 1000 zl, to nie bardzo rozumiem dlaczego by
    firma miala zyskac na zatrudnieniu na pol etatu - ZUS zaplaci zawsze i tak
    taki sam, nizaleznie od czastki etatu.
    2. Jezeli Ci oferuja w kazdej sytuacji taka sama kwote "na reke", to
    oczywiscie biez umowe o prace
    3. Jezlei, co jest bardziej prawdopodobne w przypadku zatrudnienia na umowe
    o prace obetna Ci ZUS z tego co dostajesz na reke, to zapewne bedzie dla
    Ciebie lepiej ( roznica to jakies 1/3 pensji) wziac umowe o dzielo - to i
    tak na okres przejsciowy, te 2 lata Ci emerytury nie zmniejszy, a bedzies
    zmial kase. Oczywiscie jednak perspektywicznei o emeryturze myslec trzeba.
    4. Umowa inna niz o prace jest gorsza - w przypadku wielu pracodawcow,
    bankow, zapewne przy uzyskiwaniu uprawnien o ktorych piszesz itp, itd ( z
    roznych przyczyn )
    5. Nie wiem o jakim ubezpieczeniu piszesz, jesli o zdrowotnym, to umow sie z
    pracodawca na to, aby czesc pieniaedzy bylo na umowy-zlecenia , nawet na
    jakas malutka kwote, od takich umow odprowadza sie ZUS i skaldake zdrowtna.
    Nawet mala kwota skladki powoduje ,ze jestes ubezpieczony.

    --
    Jacek