PracaGrupypl.praca.dyskusje****Perfidne odwołanie****- trochę długieRe: ****Perfidne odwołanie****- trochę długie
  • Data: 2003-06-25 10:17:41
    Temat: Re: ****Perfidne odwołanie****- trochę długie
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    news:m2he6evftp.fsf@pierdol.ninka.net...
    > wiem co to szok.
    > zdaje sobie sprawe, ze po fizycznym uszkodzeniu ciala mozna wpasc w
    > szok albo po wydarzeniu typu nagla smierc rodziny.

    Nie, szok wystepuje wtedy, gdy zdarzy sie cos, co bardzo Cie 'ruszy'. I wez
    pod uwage fakt, ze szok wystepouje nie tylko przy fizycznym uszkodzeniu
    ciala. Ludzie, ktorzy dowiaduja sie o smierci czlonka rodziny, utracie
    pracy, spaleniu sie domu tez znajduja sie w stanie szoku.

    > ...ale zeby wpasc w szok na wiesc o zdegradowaniu w pracy z
    > zajmowanego stanowiska czy zwolnieniu?
    > i w wyniku tego zachowac sie jak bezmyslna malpka, ktorej co podsuna
    > pod nos to podpisze - nawet, jesli na drugiej stronie bylby to wyrok
    > smierci na nia?

    Dokladnie. Stan szoku uniemozliwia logiczne myslenie i bardzo czesto
    jakiekolwiek dzialanie. Dopoki czlowiek nie dojdzie do siebie, nie powinno
    sie od niego niczego wymagac. Dlatego wlasnie wiele osob wykorzystuje stan
    szoku do osiagniecia swojego celu - vide szef tej Pani.

    > gdyby taka reakcja byla normalna, to 1/3 pracownikow w polsce by chyba
    > musiala chodzic w permanentnym szoku....

    I chodza... Poczytaj sobie raporty o tym ile osob w Polsce cierpi na
    przewlekle stany depresyjne. Wlasnie fakt, ze czesto dowiadujemy sie
    'takich' rzeczy wplywa na nasze samopoczucie, na zanik poczucia pewnosci czy
    swojego miejsca na swiecie.

    > dla mnie sprawa jest prosta: w warunkach rynkowych powinno sie byc
    > psychicznie przygotowanym na takie rzeczy, jak zwolnienie z pracy. to
    > tak samo normalne, jak to, ze jedne firmy powstaja a inne bankrutuja.

    Jasne. problem w tym, ze ta pani swoja kariere rozpoczynala w innych
    warunkach rynkowych, co tez trzeba brac pod uwage.

    > ja tutaj nie widze powodow do ciezkiego szoku - to po prostu
    > rzeczywistosc.

    Dla Ciebie rzeczywistosc, dla innych tragedia. Licz sie czasami z uczuciami
    innych ludzi, a nie tylko depcz je przy byle okazji.

    Kania