PracaGrupypl.praca.dyskusjePHP vs JAVA (zdalnie)Re: PHP vs JAVA (zdalnie)
  • Data: 2007-03-08 08:04:28
    Temat: Re: PHP vs JAVA (zdalnie)
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> napisał(a):

    > Jak ktoś jest neofitą Javy, to pewnie, że się da.

    Jak ktos potrzebuje funkcji, to ma do wyboru mnostwo doskonalych jezykow
    funkcyjnych, jak predykatow - jest pare jezykow ala Prolog. Jak duzy system
    biznesowy, to .NET albo Java, a czasem jest nawet potrzebny obiektowy
    assembler - wtedy jest miejce na C++.
    BTW moj ulubiony opis C++ - osmiornica wykonana z psa metoda przybicia 4
    dodatkowych nog.

    > I zamiast == pisze się equals(), rewelacja.
    > Podobnie ze StringBuilder, zamiast << jak w C++ do strumienia robi się
    > append().
    > Kod jest przegadany jak w Pascalu.

    Och, jeszcze jedna osoba, ktorej paluszki bola? No dla takich sa beztypowe
    jezyki typu Smalltalk, Ruby albo Mozart-Oz. Znacznie mniej "przegadany" kod,
    no i zrozumiec sie go latwiej da niz ten od C++.

    > Tiaa, nie ma przeciążonych typów, a operator + ma 3 znaczenia.

    "przeciążonych typów" - a co to?

    > Bo Guru tak powiedział.

    No jest calkiem spora grupa osob, ktora uwaza ze interfejsy sa nieraz lepsze
    niz dziedziczenie. I to zwykle i to wielobazowe.

    > Szczególnie jak trzeba porobić milion copy/paste i potrm utrzymywać
    > spójnośc copypastowanych metod.

    W Siemensie tak pisza?

    > Hmm, niech pomyślę, Java powstawał w latach '90, C++ dużo wcześniej.
    > Normalna ewolucja.

    No, przypominajac sobie, ze duzo lepsze jezyki niz C++ powstawaly juz w 70ch
    to raczej degradacja :-)

    > Ze śmiesznych rzeczy - jestes w stanie w Javie wypisać swój stos bez
    > używania Exception?

    Jak ktos umie pisac w Javie, to potrafi; via ThreadMXBean. Ale co w tym
    smiesznego? :)

    > Możesz se zrobić całą hirarchię dziedziczenia z Object, tylko po co?
    >
    > Ale mógłbyś też przenieść tę dyskusję na pl.comp.lang.java aby
    > przekonywać przekonanych, albo na pl.comp.lang.c, ale bym nie ryzykował.

    comp.java jest strasznie, potwornie nudna. A na comp.lang.c zagladam raz do
    roku, gdy chce sie posmiac. Zawsze mnie bawi, ze mozna na powaznie przez tyle
    lat o smart pointerach dyskutowac :)

    A.