PracaGrupypl.praca.dyskusjePHP vs JAVA (zdalnie)Re: PHP vs JAVA (zdalnie)
    From: pw <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PHP vs JAVA (zdalnie)
    Date: Tue, 06 Mar 2007 21:48:42 +0100

    Artur Zabroński napisał(a):
    > Generici są od J5, IMHO lepsze niż te w C++.

    Musiałbym sam ocenić.

    > Da się przeżyć ;-)

    Jasne, ale potem kod wygląda jak wygląda.

    > Przeciążasz metodę equals dziedziczoną z Object.

    Zabawne.

    > To akurat ficzer i zapobiega błędom.

    Ja dziękuję za taki ficzer.

    > ()),
    > Jakieś przykłady? Składnia jest raczej czytelniejsza niż C++.

    static_cast, dynamic_cast, reinterpet_cast, const_cast - od razu widzisz
    o co chodzi.

    > Jak nie można? Wyjątki w Javie są nierozłącznym elementem i jeżeli coś go
    > rzuca to musisz go złapać.

    A jeśli wiem, że nie rzuci to po co? A jak chcę wyżej to po co?

    > W C++ jest namiastka interfejsów - klasy z metodami virtual = 0;

    To nie namiastka, to interfejs.

    > Nie rozumiem za bardzo o co Ci chodzi? Masz na myśli może pętle?
    > for (int i = 0; i < 10; i++) { } - to akurat jest możliwe.

    Ale if(int i = cokolwiek) { } już mniej.

    > To akurat jest ficzer który ma zapobiegać problemom, nie uważam żeby to był
    > jakiś problem napisać np. ' == 0' - kod jest przez to bardziej
    > czytelniejszy nawet

    Patrz wyżej i wiele podobnych skrótów.

    > Ogólnie odnoszę wrażenie że nigdy nie pisałeś a czytałeś tylko ;-)

    Niestety kiedyś troszeczkę i podziękowałem.

    >Jak
    > rozwiązujesz wątki? Pewnie używasz jakiegoś Boosta albo pthreadów, jak
    > synchronizujesz dostęp do danych? To w Javie wszystko jest wbudowanie w
    > język. Również brak dobrego RTTI i refleksji w C++ - ale to akurat wynika z
    > czego innego.

    Nie przesadzaj. Z wyjątkami mi chodziło, że nie chcę zawsze wszystkiego
    łapać bo po co.

    >Tak samo rozdzielanie deklaracji od implementacji deklarujesz
    > w .h(pp) implementujesz w .cpp. Również w C++ przydała by się wspólna baza
    > typu Object z Javy.

    Brak oddzielenia deklaracji od implementacji zmniejsza czytelność kodu.

    Po co zbędny balast po którym wszystko dziedziczy? Żeby spowolnić
    działanie, zeżreć pamięć i uniemożliwić tworzenie typów konkretnych?

    > Ogólnie Java i C++ ma swoje specyficzne zastosowania. Programuję w tym i w
    > tym ale wolę Javę.

    Powiedzmy, że C++ ma swoje szerokie zastosowania ;-)
    Chyba już EOT :)

    Pozdrawiam
    pw