PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejny temat › Re: Odp: Kolejny temat
  • Data: 2005-10-05 07:45:44
    Temat: Re: Odp: Kolejny temat
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kjuzik napisał(a):

    > obowiązywać?
    >
    > Będzie gdyż licencja przywiązuje się do komputera na którym jest używana nie
    > do konkretnej części czyli dopóki nie zmienisz obudowy na której jest
    > naklejka to wszystko ok

    Nie wiem jak jest w starszych wersjach windowsa, ale w XP system
    przywiązuje się do płyty głównej i zazwyczaj są kłopoty z rejestracją po
    jej wymianie. Przypisywanie licencji do obudowy jest bezsensowne (z
    punktu widzenia M$) - obudowy po pierwsze nie można zidentyfikować z
    poziomu systemu, a po drugie można ją w nieskończoność przenosić na
    różne komputery, co jest wypaczeniem zasad OEM, zgodnie z którymi
    programu można używać tylko z urządzeniem, które się zakupiło.

    Bardzo bym się cieszył, gdyby XP można by przypisać do obudowy, ale
    poza naklejką na nią system rozpoznaje zawarte w niej komponenty...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz