PracaGrupypl.praca.dyskusjeOd czego zacząć?? › Re: Od czego zacząć?? [OT]
    From: "gslabs" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Od czego zacząć?? [OT]
    Date: Wed, 14 Mar 2007 00:26:20 -0000

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    news:et3n91$9jj$1@news.dialog.net.pl...

    > Miałem kolegę, wiele lat temu, fascynata programowania (programowanie
    > nazywał jedną z dziedzin sztuki), a zaczynał w... Turbo Pascalu.

    Tak dawno temu latwiej bylo zaczac przygode z programowaniem, bo jezykow do
    wyboru bylo mniej i byly prostsze w konteksie mozliwosci i efektow przez nie
    osiaganych.

    Ja sam zaczynalem przygode z programowaniem na kolku komputerowym w ODKu.
    Bawilismy sie Basic'em na ZX Spectrum, piszac banalne kody na obliczenia
    artytmetyczne.
    Fascynowalo mnie przepisywanie listingow drukowanych w "Bajtku" (pamietacie
    takie czasopismo?).
    Gotowe listingi programow (np. do rysowania wykresow funkcji) szczegolowo
    analizowalem,
    dzieki czemu uczylem sie skladni, struktury programowania, logiki.
    Potem przyszedl czas na pierwszego PC-a, model XT z karta Hercules i ....
    Turbo Pascal!!!
    Chlonalem ksiazki, potrafilem siedziec 24h na dobe i pisac sobie programy
    np. do pomocy w nauce
    jezyka, do pomocy w rozwiazywaniu ukladow rownan z matmy itd. Potem zabawa z
    grafika...
    Polecenie "putpixel" to bylo to!
    Dzieki temu potem juz wszystko idzie latwiej - w moim przypadku (bo wybralem
    inny zawod) -
    od pisania makr w Excelu, poprzez zabawe z Actionscriptem, do pisania
    narzedzi w LISP-ie + DCL.

    IMHO podstawa jest zamilowanie do matematyki, logiki. Programowanie to
    pasja. Zaczac powinno sie
    od postawienia sobie prostego zadania do wykonania, wybrania dostepnego
    jezyka i pisanie programu
    do upadlego, az bedzie dzialal bez usterek, potem jego optymalizacja i
    nastepne zadanie.

    A wiec na postawione pytanie odpowiedzialbym tak: programowanie najlepiej
    zaczac od czegos
    najlatwiejszego. A potem stawiac sobie poprzeczke coraz wyzej. A zycie
    bedzie przynosic argumenty
    sklaniajace ku temu lub innemu srodowisku programowania. Pod warunkiem, ze
    to naprawde bedzie
    to dla adepta pasjonujace.

    pozdrawiam
    gslabs