PracaGrupypl.praca.dyskusjeDG - wyliczenie zyskowRe: [OT] Re: DG - wyliczenie zyskow
    From: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [OT] Re: DG - wyliczenie zyskow
    Date: Sat, 11 Aug 2007 11:45:09 +0100
    <s...@l...pl> <f9ehsp$40n$2@atlantis.news.tpi.pl>
    <s...@l...pl> <f9k2bh$b2e$1@inews.gazeta.pl>

    Immona wrote:
    > Przepraszam za OT, ale mam pytanie, na ktore moze znasz odpowiedz. Czy
    > PL ma jakis osobny system kart kredytowych, ktory nie jest podlaczony do
    > reszty swiata? Probujac placic online karta za niektore uslugi - np. w
    > home.pl - zetknelam sie z nie rozpoznawaniem mojej, a jest to normalna
    > Visa, ktora bez problemu place w Amazonie i innych sklepach
    > internetowych. W home.pl wymagaja przy placeniu karta podania adresu, w
    > ktorym jest wymuszony np. polski format kodu pocztowego. To osobiste
    > dziwactwo home.pl i innych, czy jakas niezalezna od nich niekompatybilnosc?

    W Polsce jest taki sam system jak w innych krajach.
    Sam mieszkam za granicą i mam zagraniczną kartę kredytową i w dodatku
    płaciłem w home.pl wczoraj wieczorem. Nie miałem żadnych problemów, a
    mój kod pocztowy nijak ma się do polskiego wzoru - "7".
    Ostatecznie, jak masz problem tylko z kodem pocztowym to go pomiń albo
    wpisz jakiś zmyślony. Ich system komputerowy i tak powinien porównać
    tylko numer, datę ważności i imię i nazwisko posiadacza karty, albo
    tylko numer i datę. Nie ma dobrej metody porównywania adresu - czy się
    zgadza. Nazwę ulicy na której teraz mieszkam możnaby zapisać na co
    najmniej 10 różnych sposobów, a taki system musiałby jeszcze uwzględnić
    literówki.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski