PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: [OT] Finansowe przyczyny bezrobocia
  • Data: 2003-12-01 22:16:00
    Temat: Re: [OT] Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: "gromax" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ciężko
    >
    > Jesli powyzsze jest niewyjasnialne to pytaj sie w ktorym miejscu
    > dalej wyjasniac.

    chodzi mi o całokształt. zastanawia mnie co masz na myśli wypisując ten lub
    podobne wątki.
    1. Nie rozumiem, co chcesz usowodnić/wykazać mówiąc o jakimś (dla mnie
    pseudo) obiegu pieniądza na rynku.
    2. z twoich wypowiedzi wynika, że pieniądza de facto nie ma w
    przedsiębiorstwach tylko są w bankachi bank przelewa zgodnie z jakimiś tam
    zasadami z jednego konta na inne (nazwijmy to, że jedna firma płaci drugiej
    więc bank to realizuje na kontach). Czasem cos pożyczy klientom (czyli
    przekaże ze swojego konta na konto klienta), czasem odbierze (czyli ruch w
    drugą stronę).
    Jak w takim przypadku mówić o tym że bank zarabia? skoro nie ma wpływów na
    swoje konta z kont zewnętrznych, to znaczy że bilans wynosi 0. Czyli na czym
    zarabia?
    3. Czemu zapominasz o mennicy/drukarni papierów wartościowych a tym samym
    zapominasz o tym że z jakiegoś powodu w tych miejscach można dodać pieniądz
    do rynku? oczywiście nie pisze tu o zasadach jakie rządzą takimi
    posunięciami, aczkolwiek wydaje mi się że powinieneś wziąć następny
    podręcznik do ręki a nie skupiać się najprawdopodobniej na jednej pracy.
    i małe OT - kiedyś cię pochwaliłem, że wyglądasz na pilnego studenta. Ale
    zadanej lekcji nie odrobiłeś, zatrzymałeś się na jednym temacie. i zaufaj
    mi - warto dalej zgłębiać temat, ale może warto zmienić autorów, poglądy??

    > Klus
    gro