PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobociaRe: [OT] Finansowe przyczyny bezrobocia
  • Data: 2003-11-29 10:13:12
    Temat: Re: [OT] Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik gromax <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bq6pgb$9j8$...@i...gazeta.pl...

    > to przepraszam w jaki sposób firmy zarabiają? biorąc kredyty????

    Pieniezny zysk (dodatni cash flow ) firm razem wzietych ma swoje zrodlo
    w konsumpcyjnych kredytach, ktore nie sa wydatkami firm.
    W przypadku poszczegolnych firm, gdy u jednej firmy bedzie ujemny
    cash flow to automatycznie u innej firmy bedzie dodatni cash flow.

    Mamy wiec dwa zrodla dodatniego cash flow (pienieznego zysku),
    w przypadku pojedynczej firmy zalicza sie do nich:
    - ujemny cash flow jakiejs firmy,
    - konsumpcyjne wydatki finansowane z konsumpcyjnych kredytow.
    W przypadku sumy wszystkich firm jest tylko jedno zrodlo
    dodatniego cash flow (zysku pieneiznego):
    - konsumpcyjne wydatki finansowane z konsumpcyjnych kredytow.

    > kredyt obciąża konto firmy. Dopiero jak firma coś sprzeda z zyskiem to ma
    > zarobek. a wychodzi na plus jak spłaci kredyty.

    Kredyt, ktory zaciagaja firmy, powoduje wzrost ujemnego
    cash flow danej firmy. Ale wydatek finansowany z kredytu jest
    jednoczesnie czyims wplywem i pienieznym zyskiem (dodatnim cash flow).
    Teraz firma A, ktora zaciagnela kredyt sprzeda i osiagnie dodatni cash
    flow, gdy nabywca bedzie firma B, ktora rowniez zaciagnela kredyt.
    Srodkami z tego kredytu nabedzie towary od firmy A, ktora tym samym
    osiagnie pieniezny zysk (dodatni cash flow).
    Powtorzenie procesu z dolaczeneim firmy C, spowoduje, ze
    firma B tez osiagnie dodatni cash flow.

    Firma A po sprzedaniu ma mozliwosc splaty kredytu i jeszcze
    jej zostanie pieniezdy, ktore sa jej dodatnim cash flow
    (pienieznym zyskiem)

    > człowieku, obudź się!
    > tak się zapętliłeś w swoich rozważaniach że już jest mi niesamowicie
    ciężko
    > pojąć do czego zmierzasz. Możesz to wyjaśnić??

    Jesli powyzsze jest niewyjasnialne to pytaj sie w ktorym miejscu
    dalej wyjasniac.

    Klus