PracaGrupypl.praca.dyskusjeNietypowy zakres obowiazkow › Re: Nietypowy zakres obowiazkow
  • Data: 2006-03-22 17:56:24
    Temat: Re: Nietypowy zakres obowiazkow
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: leszek [Wed, 22 Mar 2006 16:16:39 +0000 (UTC)]:

    > Wymuszanie na kimś seksu - obojetnie w jaki sposób,
    > także poprzez wykorzystywanie zależności służbowej
    > - nazywa się gwałtem i jest ciężkim i surowo karanym
    > przestępstwem.

    Tak czepiając się szczegółów...

    Wymuszanie seksu poprzez wykorzystanie zależności służbowej
    to np. przelecenie sekretarki pod groźbą wywalenia z roboty.
    Jeśli natomiast ta sama sekretarka ma ochotę się przespać ze
    swoim szefem i go sobie poderwie, to żaden gwałt nie jest.

    Modelki do fotek erotycznych i porno podpisują zwykle jednak
    umowę na temat tego, co będą robić. Nie widziałam więc nie
    wiem jak to jest ujmowane ;-) ale robią to świadomie, więc
    też nie miesza się w to gwaltów.

    Na logikę więc, gdyby sekretarka stwierdziła, że woli zarabiać
    X zł więcej i zgadza się robić za to raz dziennie loda, to ja
    tu nie widzę znamion gwałtu. A nawet znamion przymuszenia czy
    wykorzystania zależności zawodowych - no bo przed podpisaniem
    umowy zależności zawodowych nie ma, prawda?

    Kira