PracaGrupypl.praca.dyskusjeNiemcy - pracodawcy › Re: Niemcy - pracodawcy
  • Data: 2003-04-17 09:22:47
    Temat: Re: Niemcy - pracodawcy
    Od: "Darek" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin, Wiesbaden wrote:

    > AA jest marnym barometrem - firmy nie szukaja juz tak pracownikow,
    > poniewaz wiekszosc zglaszajacych sie ta droga miala niedostateczne
    > kwalifikacje i nie znalo jezyka (angielski to za malo), a poza tym
    > tutaj nie zagladaja Niemcy.

    Nie jestem taki pewnien. Oczywiscie, ze duze firmy tam nie pisaly (no malo)
    wolaly dac zarobic HH i innym posrednikom, ale male ktore robily mniejsze
    rzeczy dla tych duzych tam raczej dwaly ogloszenie (mniejsze koszty
    rekrutacji).

    > Generalnie nie ma jedynego dobrego miejsca, najlepiej jest szukac w
    > kilku zrodlach, np. jobpilot.de, Computerwoche, na stronach wiekszych
    > firm (Stellenangebote).

    Ok, ale tam tez jest nedza...

    > Niestety zdecydowanie najlepsze sa nieformalne kontakty miedzy
    > pracownikami roznych firm :)

    :D Dlatego tez pytam i dlaczego niestety? Wtedy obie strony maja prawie 100%
    pewnosc, ze pasuja do siebie :).

    > Jest tez pewne zroznicowanie zaleznie od poszukiwanych umiejetnosci,
    > np. programistow Java jest juz wszedzie tak duzo, ze mozna
    > przebierac, no i pobory nie sa zachwycajace. Generalnie dobremu
    > programiscie Java z Polski raczej nie oplaca sie przenosic do
    > Niemiec. Odwrotnie wyglada sytuacja np. ze Smalltalkiem - malo
    > specjalistow, firmy caly czas bezskutecznie szukaja, place sa
    > relatywnie wysokie (minimum 1,5 raza wyzsze niz dla Javowcow).

    Pewnie, ze masz racja - najlepiej znalesc sobie jakis egzotyczny jezyk i na
    nim pracowac, problem tylko ze jak kogos szukaja juz na to miejsce to
    wymagaja od niego 2-3 lata praktyki. A gosc z 2-3 letnia praktyka w b.
    specjalistycznej dziedzinie to i w Polsce dobrze zarobi jak sam mowiles.
    Moze nie tak dobrze jak w Niemczech, ale zawsze na pewno nie tyle by tylko
    pieniadze byly powodem zmiany miejsca zamieszkania.

    D.

    --
    The Spice Must Flow...
    Herbert