PracaGrupypl.praca.dyskusjeNiemcy - pracodawcy › Re: Niemcy - pracodawcy
  • Data: 2003-04-17 09:02:36
    Temat: Re: Niemcy - pracodawcy
    Od: "Marcin, Wiesbaden" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > :) Ok to gdzie trzeba zagladac? Moglbys dac konkretne linki? Dla mnie AA
    > jest tylko barometrem ogolnej sytuacji.

    AA jest marnym barometrem - firmy nie szukaja juz tak pracownikow, poniewaz
    wiekszosc zglaszajacych sie ta droga miala niedostateczne kwalifikacje i nie
    znalo jezyka (angielski to za malo), a poza tym tutaj nie zagladaja Niemcy.

    Generalnie nie ma jedynego dobrego miejsca, najlepiej jest szukac w kilku
    zrodlach, np. jobpilot.de, Computerwoche, na stronach wiekszych firm
    (Stellenangebote).

    Niestety zdecydowanie najlepsze sa nieformalne kontakty miedzy pracownikami
    roznych firm :)

    Jest tez pewne zroznicowanie zaleznie od poszukiwanych umiejetnosci, np.
    programistow Java jest juz wszedzie tak duzo, ze mozna przebierac, no i
    pobory nie sa zachwycajace. Generalnie dobremu programiscie Java z Polski
    raczej nie oplaca sie przenosic do Niemiec. Odwrotnie wyglada sytuacja np.
    ze Smalltalkiem - malo specjalistow, firmy caly czas bezskutecznie szukaja,
    place sa relatywnie wysokie (minimum 1,5 raza wyzsze niz dla Javowcow).