PracaGrupypl.praca.dyskusjeNie psujcie rynku › Re: Nie psujcie rynku
  • Data: 2004-08-19 13:20:19
    Temat: Re: Nie psujcie rynku
    Od: Saint Amadeus <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gwozdecki wrote:
    > Użytkownik "Bartosz Grzesiak" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie. Znam przypadki gdzie to cena odegrala istotna role w
    > zatrudnieniu pracownika.
    > W dzisiejszych czasach mamy wyzysk i to straszny
    > Pozdrawiam.

    Przykład na potwierdzenie tezy, oferta pracy ze strony

    http://www.praca.pl

    nie podaję nazwy firmy ze względu na przyzwoitość :)

    "Stanowisko: Specjalista do spraw IT

    Zadania:
    Zarządzanie strukturą informatyczną w firmie

    Wymagania:
    Administracja siecią LAN, WAN, Wireless LAN, Wireless WAN, programowanie
    C++, Java, Pearl, PHP, pisanie stron w HTML, DHTML, Flash, JavaScript,
    biegła znajomość Linux, Windows 9x/NT/2000/XP/2003, biegła znajomość
    AutoCAD, biegła znajomość języka niemieckiego, angielskiego,
    francuskiego i rosyjskiego w mowie i piśmie.

    Podsumowanie: Wynagrodzenie zależne od efektów pracy. Podstawa
    wynagrodzenia 550 zł brutto. Na pierwszy rok umowa zlecenie, po
    sprawdzeniu się umowa na stałe."

    Rozumiem, że firma poszukuje superspecjalisty, od sieci, programowania,
    administracji, projektowania, na dodatek lingwistę z czterema językami
    obcymi. Czyli "człowiek orkiestra", na dodatek jeśli nawet ktoś taki
    się znajdzie, to czy podejmie pracę, gdzie podstawa jego wynagrodzenia
    wynosi 550 zł brutto (wiem, może dostać coś więcej jak się postara :)).

    Pytanie, czy to ja jestem tak naiwny, czy może ta firma, czy ktoś
    z takimi kwalifikacjami będzie pracował za takie pieniądze ?

    Z całą pewnością NIE, gdyż stosunkowo łatwo znajdzie zatrudnienie,
    jeśli nie w innej firmie, to np. poza granicami naszego kraju.

    Jak można nazwać coś takiego inaczej niż wyzyskiem?