PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadchodzi normalnośćRe: Nadchodzi normalność
  • Data: 2009-02-16 23:35:54
    Temat: Re: Nadchodzi normalność
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości
    news:466107bc-cfda-4b36-9d91-8de488c14eaa@v39g2000yq
    m.googlegroups.com
    mihau <m...@g...com> pisze:

    > Do kogo mieć pretensje, to jasne. Ale ważniejsze pytanie, to jakiego
    > rodzaju pretensje. Mnie na przykład nie obchodzi niska jakość usług,
    > bo z nich nie korzystam. Irytuje mnie, że nie można się z tego
    > wypisać, tzn. mogę nie korzystać, ale płacić muszę.
    Ja rozumiem, że cię nie obchodzi tylko pamiętaj, że nie jesteś pępkiem
    świata.
    System ubezpieczeń społecznych w istniejącej obecnie u nas (i wielu innych
    krajach) wydumano za niejakiego Bismarcka.
    I on wtedy był OK tylko, że okazał się wejściem w spiralę bez wyjścia mimo,
    że w dzisiejszych realiach jest niewydolny, zasobożerny i w ogóle
    archaiczny. Jego garbem jest solidarność pokoleniowa.
    Masz pomysł jak z tego wyjść w sposób uczciwy i sprawiedliwy?
    Inne dziedziny mechanizmów społecznych działają podobnie, choć może nie tak
    spektakularnie.
    Jak chciałbyś się z nich "wypisać"? Nie płacić na policję? I co, jak będą
    cię mordować to patrol ma zawołać: proszę poczekać, sprawdzamy mordowanego?
    A potem: jest pan wypisany z listy płacących na policję, panowie mogą
    kontynuować mord?
    Ale nie jesteś bez szans.
    Możesz wypisać się z państwa.

    --