PracaGrupypl.praca.dyskusjeNa zachód. › Re: Na zachód.
  • Data: 2005-07-20 08:01:19
    Temat: Re: Na zachód.
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
    news:dbkt8o$kvi$1@news.onet.pl...

    > Nie słyszałem o gospodarce, która się rozpadła z powodu spadku cen, ale
    > słyszałęm o paru kryzysach, w czasie których ceny rosły.
    > Jak polski producent/hurtownik/sklepikarz siądzie i zapłacze zamiast
    nauczyć
    > sie "dzień dobry" po chińsku i już na starcie mieć plusa w negocjowaniu
    > dobrych cen u chińskiego dostawcy, to "mi wisi" jego interes.

    Tu jest ciekawy artykul o truskawkach:

    http://polityka.onet.pl/162,1237475,1,0,2512-2005-28
    ,artykul.html

    Cytaty dla nieklikaczy:

    "Jedni wysypują łubianki przed Ministerstwem Rolnictwa, protestując
    przeciwko zbyt niskim cenom skupu - nawet 80 gr za kilogram. Inni, żeby
    opędzić się od klientów, dyktują ceny zaporowe - 2,50 euro. "

    "Szukają truskawek Niemcy, ale ci, którzy mają towar, jakiego oni
    potrzebują, mają już także odbiorców. Nawet sieć hipermarketów Tesco, która
    dokładnie spenetrowała polski rynek i z dostawcami na stałe wiąże się od
    dawna, też narzeka na braki."

    "Na truskawce, która pojedzie na Zachód, nie ma prawa być nawet ziarenka
    piasku. Krzaczki owoców od gruntu izoluje więc czarna folia. Po zerwaniu już
    nikt nie ma prawa truskawki dotknąć, musi być więc zapakowana od razu na
    plantacji. U Glinickiego do każdego krzaczka doprowadzony jest przewód
    nawadniający, gwarantujący roślinie własną kroplówkę. Wczesną wiosną
    truskawki okrywa się włókniną i dzięki tej kołderce majowe owoce są potem
    duże, mają ładny kształt."

    "Bo nawet po wprowadzeniu dla Chińczyków cen minimalnych, będzie to dla nas
    konkurent nie do pobicia. Zamiast się więc kopać się z Chińczykami, lepiej
    ustąpić im pola, samemu zajmując to, na którym tłoku nie ma. I może w
    przyszłości także nie będzie. Warunki klimatyczne powodują, że to właśnie w
    Polsce centralnej truskawki rodzą się najsłodsze i najsmaczniejsze -
    zapewnia Glinicki."

    I.