PracaGrupypl.praca.dyskusjeNa rozstaju dróg ... › Re: Na rozstaju dróg ...
  • Data: 2008-04-24 16:53:01
    Temat: Re: Na rozstaju dróg ...
    Od: "Łukasz" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jesteś dobrym programistą, analitykiem, projektantem, wykładowcą, masz zatem
    duży potencjał, pewnie niezły z ciebie mózg + wiele dodatkowych przydatnych
    cech, i co? Chcesz żeby ktoś z boku ci powiedział co powinieneś robić? No
    stary... bez jaj.

    Prawda jest taka że więcej zależy od tego do jakiej firmy trafisz, niż czy
    wybierzesz sobie fuchę analityka czy projektanta.

    Ja na twoim miejscu uderzyłbym w stronę architekta oprogramowania. Tylko
    dobrze sobie wybierz dziedzinę w której działa firma i na rozmowie dobrze
    wypytaj o zakres obowiązków, tudzież opisz siebie tak jak to zrobiłeś tu na forum.

    Nie piszesz ile masz lat? Ile doświadczenia? Co do tej pory robiłeś? Jeżeli do
    tej pory klepałeś programy w Delphi albo stronki w PHP to nikt cie nie
    przyjmie teraz jako architekta systemów czasu rzeczywistego albo aplikacji na
    urządzenia przenośne. Wybierz sobie dziedzinę, na co lubisz tworzyć programy
    (uczestniczyć w procesie ich produkcji), i potem się tej dziedziny trzymaj,
    aby stać się ekspertem. Na dziedzinie się w pierwszej kolejności powinieneś
    skupić a nie na stanowisku. Jak za rok rozkminisz z grubsza dziedzinę oraz jak
    to jest w twojej firmie (kto co i jak robi) i przez ten rok będziesz sumiennie
    wykonywał swoje obowiązki to pójdziesz do swojego bossa, powiesz mu "widzę się
    bardziej jednak jako analityk a nie projektant, tak będę się bardziej
    realizował i czerpał większą satysfakcję z pracy" to podejrzewam że kierownik
    na to jak na lato. (pomijam tu kwestię korporacji gdzie wszystko długo trwa i
    możliwość awansu nie zależy tylko od tego ile masz w głowie i jak pracujesz).
    Ale ciebie kolego nie widzę w korporacji. Nie jestem psychologiem ale wg. mnie
    uderzaj to średniej wielkości firmy, gdzie będziesz bardziej samodzielny,
    będziesz miał większe pole manewru no i w razie czego szybsza, łatwiejsza i
    mniej sformalizowana zmiana stanowiska.

    Sorry, wiem że to wszystko nie na temat, bo nie o to pytałeś :)
    Pozdro.