PracaGrupypl.praca.dyskusjeNa rozdrożu (długie)Re: Na rozdrożu (długie)
  • Data: 2002-08-04 11:48:29
    Temat: Re: Na rozdrożu (długie)
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3d4ceaca.608944@news.gazeta.pl...
    > Czesc
    > Wnioskujesz na podstawie Polskiej (znaczy sie: nie zaleznej) prasy?
    wiesz...w poniedzialkowej wyborczej to jest wkladka z ogloszeniami o
    pracy...zamieszczanymi przez rozne firmy. Na jej podstawie mozna sie
    zorientowac , kto jeszcze czasem poza przedstawicielami handlowymi bywa
    potrzebny.

    > I ktos ci za to placi?
    > Szczesciarz!!!

    Nie. Spinam dane z systemu informatycznego w niestandardowe raporty
    narzedziami zewnetrznymi.

    > Co do Controllinkgu to nie trafiles, coraz czesciej "montuja go" w
    > Zintegrowane Systemy Informatyczne
    > (SAP, BAAN, zdaje sie jest juz w PeopleSoft).
    >
    > *Analizy* to raczej domena systemow OLAP (Bussines Intelligence)
    > których sie w Polsce nie wdraza...
    > A szkoda, bo pewnie bym zyl w luksusie...
    > :PPP
    >
    > *Wnioskowanie* to domena ludzi, powoli systemów eksperckich
    > (Sztuczna Inteligencja) przyznam nie wiem, co to ma tu do rzeczy?

    To ma do rzeczy, ze duzo firm wpompowalo kapital w polskie oddzialy, i chca
    uzyskac rzeczowe informacje na temat jak wlasciwie te pieniadze kraza, gdzie
    siedza itp, wedlug swoich standardow i w ukladzie stosowanym u nich na
    miejscu, a nie w postaci polskojezycznych raportow genereowanych wg wymagan
    polskiej ksiegowosci, otrzymywanych od osob bezposrednio odpowiedzialnych za
    wynik finansowy firmy.
    A wnioskowanie na podstawie danych, to jeszcze mozna mniejszym kosztem
    zrobic, stosujac wskazniki statystystyczne i zdrowy rozsadek.Troche
    mniejszym kosztem niz wymienione powyzej narzedzia..wlasnie zatrudniajac
    takiego ludzika...i moze dlatego masz tak malo wdrozen?
    Na post autora odpowiedzialem poniewaz cytuje:
    >Cóż, marzeniem mogłaby być praca gdzieś na styku ekonomi/informatyki,
    >wdrożeń dużych systemów zarządzania przedsiębiorstwem... Ewentualnie -
    >programowanie - chociaż czy już nie jestem za stary ?
    Z calosci postu wnioskuje, ze raczej specjalnych sukcesow w branzy IT on nie
    odniosl, helpdesc i czlowiek od wszystkiego z pewna znajomoscia
    programowania.
    Poniewaz postopisca zastanawia sie nad dalsza "sciezka kariery",
    podpowiedzialem mu rozwiazanie, w ktorym moglby jako "mocny user"
    wykorzystac swoje wyksztalcenie kierunkowe nie w scislym sektorze
    informatycznym, a wlasnie na styku.

    > Badz tu czlowieku mily i przyjacielski dla Polaka...
    > :(

    Dlaczego dla Polaka? W kazdej kulturze przejscie na TY nie upowaznia
    automatycznie do stosowania zdrobnien, ktore przeciez moga miec rozmaity,
    zamierzony i niezamierzony kontekst.

    > Pozdrawiam
    > Artur

    Pozdrawiam