PracaGrupypl.praca.dyskusjeMój ojciec osobą niepełnosprawną w polsce, chcący pracować.... › Re: Mój ojciec osobą niepełnosprawną w polsce, chcący pracować....
    From: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Mój ojciec osobą niepełnosprawną w polsce, chcący pracować....
    Date: Wed, 7 Sep 2005 08:18:48 +0200
    <dfad8f$jsv$1@news01.versatel.de> <dfak30$553$1@inews.gazeta.pl>
    <dfakgm$nnn$1@news01.versatel.de> <dfd3um$inf$1@inews.gazeta.pl>
    <g...@4...com>
    <dffi7o$991$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <dfg4qk$93v$1@inews.gazeta.pl>
    <t...@4...com>
    <dfho33$2p0$1@inews.gazeta.pl> <dfi0le$48d$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dfimuc$e1o$1@inews.gazeta.pl> <dfjh18$pv8$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dflat0$jme$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "Koziorozec" <k...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:dflat0$jme$1@inews.gazeta.pl...

    > No sorki, Immono, ale Ty uważasz, że Zielona Góra
    > albo Sosnowiec są małymmi miastami?

    Tak.

    > Wiesz, co to jest małe miasto?
    > Małe miasto to miasto, które ma 10, 20 tysięcy mieszkańców,
    > jak większość w mojej okolicy.
    > Moje miasto ma w tej chwili 42 tys. (wcześniej było 52 tys.,
    > ale sporo studentów nie wróciło "do domu" - społeczeństwo
    > ponoć się starzeje).

    I ci studenci dobrze zrobili.

    > Jak więc porównywać taki Sosnowiec, z którego jest
    > 'rzut kamieniem' do Katowic, Bytomia, Chorzowa,
    > Dąbrowy Górniczej - który leży w takim zagęszczeniu
    > ośrodków miejskich?

    No ale Vertret sam pisze, ze do Sosnowca przyjechal ze wsi, w ktorej do dzis
    asfaltu na drogach nie polozyli.

    > Dla Ciebie wielkie miasta to Warszawa, Łódź, Nowy Jork?

    Duze miasto zaczyna sie dla mnie od miliona mieszkancow. Swoje wlasne,
    Wroclaw, uwazam za miasto sredniej wielkosci.
    Nie wartosciuje miast po wielkosci ani ludzi po wielkosci miasta, skad
    pochodza, ale fakty sa takie, ze sa takie branze, takie rodzaje
    kwalifikacji, w ktorych mozliwosci rozwoju sa silnie zwiazane z wielkoscia
    osrodka miejskiego, w ktorego rynku sie uczestniczy. Np. wysoko
    wykwalifikowany programista w Sosnowcu by dobrej pracy nie znalazl, zdalnie
    tez by nie pracowal, bo projekty sie robi w zespolach wymagajacych
    komunikacji na biezaco - i z punktu widzenia jego kariery zawodowej
    Sosnowiec nalezaloby nazwac zapadla dziura, choc np. dla Vertreta, ktory
    jest w innej branzy, Sosnowiec jest miejscem odpowiednim. "Wielkosc miasta"
    rozwazana w kontekscie kariery zawodowej lub biznesu to bardzo wzgledna
    rzecz. Ja np. zaczynam czuc, ze Wroclaw jest za maly dla mnie, poniewaz
    coraz bardziej podoba mi sie pomysl zwiazania sie na stale z branza
    "organizacji wsparcia biznesu", a ona sie bardzo silnie skupia w duzych
    osrodkach i relatywnie czuje sie, jakbym siedziala w malym miescie na
    prowincji, choc bardzo to swoje miasto lubie.

    I.