PracaGrupypl.praca.dyskusjeModerator pl.praca.oferowana - co jest grane - stracilem cierpliwość › Re: Moderator pl.praca.oferowana - co jest grane - stracilem cierpliwość
    From: gromax <g...@W...interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Moderator pl.praca.oferowana - co jest grane - stracilem cierpliwość
    Date: Mon, 09 Aug 2004 01:33:38 +0200

    > Mam wrazenie, ze sie wykrecasz, zamiast ustosunkowac sie do mojego
    > zapytania.
    Wykręcam się odpowiadając wprost że są zasady których należy przestrzegać?
    heh, nie mam słów

    > Dlaczego dopuszczane sa inne standarty , jesli jest to takie wazne?
    odsyłam do fakju usenetu. Wszystko jest wyjaśnione. polskie znaki uzywane są
    w takich a takich standardach, do tego musi pójść deklaracja w nagłówku.

    > A grupa biznesowa - podalem pierwszy przyklad z brzegu - popatrzalem tz
    > pozniej na naglowki - nie wyglada to zbyt zgodnie z zasadami - nie
    > widzailem w wielu postach deklaracji kodowania - moze nei widze w moim
    > czytnikow calosci naglowka?
    czyli jak ktoś łamie zasady to postępuje dobrze, dobrze jest jak nikt na to
    nie zwraca uwagi a jak ktoś właściwie zarządza to jest źle? nie rozumiem.

    > Jest to jedyna moderowana grupa ogloszeniowa.
    Są przyczyny, możesz to zmienić. Są na to odpowiednie procedury. Póki co
    jest moderowana, a więc jest moderator który jest nadzorcą nad
    przestrzeganiem zasad. I on, i wysyłający posta na ppo muszą się trzymać
    zasad.

    > Dlaczego ma miec zasady inne niz reszta usenetu?
    ma dokładnie takie same zasady. Co najwyżej w innych miejscach usenetu (może
    przez brak moderatora?) nikt nie karci za ich łamanie.

    > Dlaczego wymuszeniem poprawnego kodowania w kilku zgodnych standardach nie
    > zlikwiduje sie tego problemu w usenecie, tylko pokrzykuje na nieumiejacych
    > ustawiac czytnikow?
    problemu nie ma, pod warunkiem że się przeczyta co i dlaczego się powinno
    używać. i w jaki sposób. "Pokrzykiwanie" jest nie na "nieumiejących
    ustawiać czytników" tylko na tych, co nie potrafią znaleźć fakju i
    przeczytać co i jak zrobić żeby było ok.

    > mam wrazenie, ze najwiekszymi lamerami sa sami administratorzy news, nie
    > potrafiacy skonfigurowac serwerow i zwalajacych to na userow.
    W jaki sposób administrator miałby odgadnąć co użytkownik ma na myśli?
    lamerstwo objawia się tym że nie jest się cudotwórcą? obojętnie jak
    skomplikowanego mechanizmu użyto by na serwerze, informacja o błędzie
    zawsze będzie skierowana do użytkownika. mechanizmy na serwerze mogą co
    najwyżej usprawnić sprawdzanie tak podstawowej rzeczy, jak deklaracja
    nagłówkowa i sprawdzenie kodowania pod kątem tej deklaracji.

    > Po tygodniu poprawnego skonfigurowania serwerow byloby jasne dla
    > wszystkich, ze zeby wyslac posta nalezy miec dostep do serwera i wlasciwe
    > kodowanie.
    to odpowiedz na pytania: jak niby miałaby wyglądać ta "poprawna
    konfiguracja" i co to znaczy "mieć dostęp do serwera". I potem na pytanie
    "co w ten sposób zostałoby osiągnięte".

    BTW, kodowanie to naprawdę nie jest nie wiadomo jaki problem. Jeżeli ktoś
    zaczyna korzystać z usenetu, to na ogół pierwszym krokiem jest przeczytanie
    fakju. Czyli odpowiedzenie sobie na pytanie, co to jest, do czego służy i
    jak się należy tym posługiwać. I zaopatrzony w taką wiedzę później nie ma
    problemów z poruszaniem się po grupach.
    Poza tym, poszły dziś 44 posty na ppo. Czyli generalnie mniej więcej tyle,
    co zawsze chodzi. poprzednie były puszczone 3 dni wcześniej. Słaba
    częstotliwość?