PracaGrupypl.praca.dyskusjeMłody informatyk cd. › Re: Młody informatyk cd.
    From: "Marcin Operacz" <m...@h...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Młody informatyk cd.
    Date: Wed, 6 Mar 2002 23:54:51 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@dev2.comtica.pl

    > zaprosili mnie na rozmowę kwalifikacyjną.
    Przyjeli za jakąś symboliczną kwotę 1000 zł netto(to jest naprawdę b.niska
    pensja jak na programistę na pełen etat)...

    Przez pierwsze 2 miesiące (okres próbny) dostawałem takie pieniądze, potem
    była podwyżka... i jeszcze jedna na koniec roku...

    W 2001 z grupy polymus wydzieliła się firma specjalizująca się w nowych
    technologiach Comtica, zajmowaliśmy się tworzeniem baz danych stron firm
    (m.i. TV Puls) itd.

    Na początku wakacji 2001 odszedł od nas manager działu IT, więc zostałem sam
    sobie.
    Po wakajach przyszedł pełen zapału noy manager. I zaczeły się zmiany..
    zatrudniliśmy 5 nowych ludzi. Ktoś musiał tym kierować a nie mógł to być pan
    manager bo on zajmował się wymyślaniem nowych rzeczy.. Więc w wieku 20 lat
    zostałem managerem, ma pod sobą 5 ludzi których średnia wieku wynosi coś
    koło 30 lat... pojawiła się kolejna podwyżka i przestałem programować...

    W mailach do mnie przyszły pytania na które odpowiedziałem tak:

    Czy ja jestem programistą i w czym piszę
    > Do tej pory sam programowałem (ASP,VBScript,C++), ale teraz jestem
    > "managerem" i wszystko co piszą moi podwładni jest w VB.NET lub C#

    Jak wygląda podział obowiązków w firmie:
    > U mnie w firmie jest wyraźny podział, jest jeden człowiek na stanowisku
    > Busines Development Manager on wymyśla i "wciska" klientą jakieś
    koncepcje,
    > a ja zastanawiam się jak to napisać w czym i na jakiej platformie
    > sprzętowo-programowej..

    Jak znaleźć jakąś intratną propozycje:
    > W tej chwili jest to zajebiście trudne, ale mogę Ci napisać jak MY to
    > robimy.... Obserwujesz rynek, np. połączenie C+ z Wizja dało duże
    > możliwości. C+ musi przestawić anteny klientów Wizji a więc jest szansa na
    > zrobienie kasy... Możesz w takiej sytuacji zrobić zajebistą prezentacje i
    > jeżeli wiesz do kogo pójść to masz duże szanse to zrobić.... (Ale ten
    > konkretny przykład jest już obsadzony :)))

    Przepraszam wszystkich grupowiczów za takie rozpisywanie się nad moją
    osobą.....

    Marcin

    PS: Jak jakieś pytania to chętnie odpowiem..