PracaGrupypl.praca.dyskusjeMentalność polskiego pracodawcy... › Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
  • Data: 2003-05-06 21:54:22
    Temat: Re: Mentalność polskiego pracodawcy...
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message
    news:m2of2gl78s.fsf@pierdol.ninka.net...
    > no i jesli stwierdzam, ze to dostosowanie nie warte wyprawki to robie
    > wypad.
    > nie kazda firma dla kazdego. jesli jestes dobra to mozesz sobie troche
    > poprzebierac w ofertach a nie trzymac sie pazurami jednej jedynej.

    Moze i jestem dobra, ale jestem kobieta i pracodawcy nie chca ryzykowac
    zatrudnienia kobiety na takim stanowisku. W ciagu kilku lat na rynku pracy
    bardzo dokladnie zostalo mi to wyjasnione

    > nawet zreszta jesli zdecydujesz sie "dostosowwac" to mozna wymagac
    > podstawowych zasad kultury od _kazdego_ , to zreszta jest okreslone w
    > kodeksie pracy nawet...

    Powodzenia. Wspomnij o kodeksie pracy, to nawet ostatniej wyplaty nie
    dostaniesz. I niczego nie wskorasz, bo umowy nie masz...

    > jesli pracodawcy dajesz poznac w jakis sposob, ze dla ciebie praca
    > jest towarem luksusowym i boisz sie ja stracic, to ci wejdzie na glowe
    > i koniec piesni.

    Hmmm... popatrz na polska rzeczywistosc... i powiedz, tak szczerze, uwazasz,
    ze praca nie jest towarem luksusowym?? Myslisz, ze pracodawca nie widzi co
    sie dzieje??

    > pamietaj, ze inni cie beda szanowac tylko wtedy, jesli ty sama
    > bedziesz sie szanowac.
    > nie wiem zreszta jak to jest wq twoim wypadku, ale widzialam juz tylu
    > zastraszonych ludzi, ktorzy nie chca zrozumiec, ze czasem wystarczy
    > grzecznie zwrocic uwage, odpowiednio porozmawiac, zeby cos zmienic.

    Jasne... zdarzylo mi sie wyleciec, wlasnie za to, ze powiedzialam
    (grzecznie!!) co jest nie tak.

    > tak sie sklada, ze pracowalam. rowniez zdarzalo mi sie w firmie bez
    > umowy, gdzie wlasciciel a zarazem glownozarzadzajacy miewal dziwne
    > ataki nerwowe i np, wrzeszczal, rzucal przedmiotami etc.
    > tylko, ze po 2 tygodniach jak juz sie zorientowalam jaka to firma i
    > jakie perspektywy to zwialam stamtad czym predzej i nigdy tego nie
    > zalowalam.

    Mnie nie stac na to, zeby odchodzic z firmy. Jesli znajde prace W BRANZY, to
    jest to dla mnie czysty zysk, nawet jesli jestem zle traktowana. Portfolio,
    staz, praktyka... To mi pomoze w przyszlosci znalezc lepsza prace.

    > trik polega na tym, zeby byc dobrym w tym co sie robi i zeby nie byc
    > osoba latwo zastepowalna (bo niezastepowalnych nie ma, to tylko
    > kwestia czasu i pienidzy) i uswiadomic to pracodawcy.
    > jesli jestes jedna z wielu, ktora mozna w przeciagu tygodnia zastapic
    > innym swierzym pracownikiem i firma na tym nie ucierpi - no to
    > niestety, masz przerypane i to nie tylko w takiej sytuacji.

    Widzisz... ja jestem dobra... ale sa tacy, ktorzy sa dobrzy tak samo, albo i
    lepiej. I jest ich BARDZO DUZO. Wiec jesli cos mi sie nie podoba, to
    pracodawca moze mnie wymienic na pracownika, ktory mu podziekuje za psie
    pieniadze i zle traktowanie... wystarczy, ze ma prace...

    > a robote _jakakolwiek_ w polsce na czarno to znowu az tak trudno nie
    > jest dostac.

    Widzisz... ale ja nie szukam jakiejkolwiek i mam dziecko, wiec ubezpieczenie
    jest mile widziane. Bo jakies zlecenia mam, moj maz na szczescie ma etat.
    Szukam pracy w branzy, bo do jakiejs pracy nie sa mi potrzebne dwa
    fakultety. Mam wiedze, umiejetnosci, doswiadczenie. Chce ich uzywac, chce
    sie rozwijac i miec satysfakcje z pracy. Potencjalnemu pracodawcy oferuje
    bardzo duzo, wymagajac w zamian sensownych pieniedzy (wiedza kosztuje).

    Z drugiej strony zycie nauczylo mnie juz pokory. Jestem odpowiedzialna nie
    tylko za siebie. Nauczylam sie, ze w wiekszosci przypadkow lepiej schowac
    dume do kieszeni i zagryzc zeby.

    Zycie jest ciezkie...

    Kania