PracaGrupypl.praca.dyskusjeLewe listy › Re: Lewe listy
  • Data: 2006-12-19 16:15:47
    Temat: Re: Lewe listy
    Od: "Any_User" <t...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Primo: jeśli nie przestaniesz mi członka przyprawiać, to lecisz
    > do KFa szybciej niż te 50 kg czegośtam na tamtego faceta.

    Aaaa, sorry, tak tylko z rozpędu...

    > Bo chce zarabiać. No, chyba że nie chce. Ale to już jego wola.

    No właśnie jakieś dodatkowe ubezpieczenia, czy inne opłaty, ten zysk mu
    obniżają. W przypadku pracodawców z założenia jadących na małych marżach, a
    bardzo dużym obrocie, jest to nawet dość radykalne. Dlatego właśnie
    dodatkowe opłaty, o ile dotyczą pracowników umysłowych, którzy wyrabiają dla
    firmy zyski znacznie większe, niż w sumie kosztują, nie są takie dolegliwe,
    natomiast w przypadku pracowników fizycznych, mogą wręcz stanowić o
    być-albo-nie-być danego pracodawcy.

    Dlatego też uważam, że powinno się zmienić prawo tak, aby:
    a) pracownikowi była wypłacana pensja brutto, bez jakichkolwiek potrąceń,
    które nie idą do pracodawcy (żadnych podatków, ubezpieczeń itp.)
    b) nie było żadnej pracy minimalnej - w końcu mamy wolny rynek
    c) nie było żadnej ochrony pracownika - jeśli jest on w stanie fizycznie
    świadczyć w danym momencie pracę, to ma umowę, a w momencie, gdy przestaje
    być w stanie, to momentalnie wylatuje (nawet jeśli nie jest to jego wina, to
    pracodawcy tym bardziej nie - a jakie będą jego warunki ubezpieczenia [za
    które sobie sam zapłaci-lub-nie z otrzymanej pensji brutto] i w jakim
    stopniu będą go zabezpieczały przed pozostaniem bez środków do życia, to już
    jego problem)