PracaGrupypl.praca.dyskusjeL4 - możliwość wyjścia z domu › Re: L4 - możliwość wyjścia z domu
  • Data: 2008-04-14 22:32:05
    Temat: Re: L4 - możliwość wyjścia z domu
    Od: "Jackare" <1...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakim? "Leżącym" czy "chodzącym"?

    Chodzącym oczywiście

    > Co to znaczy "nie zastała jej w domu"? W miejscu zameldowania?
    > Kto powiedział, że chorować trzeba "w domu"?
    > I w ogóle co za problem? Co robiła, to gów..., znaczy - guzik im do tego -
    > chorowała przecież.
    > A gdzie? U znajomych, gdzie miała zapewnioną opiekę.

    Tak. W miejscu zameldowania. A że g.. im do tego - tak się tylko gada - ZUS
    żąda pisemnej odpowiedzi co się w tym czasie robiło, gdzie było itd
    uzalezniając od tego wypłacenie świadczenia.Podają przy tym jakieś podstawy
    prawne - szczegółów nie pomnę to to już ponad dwa lata minęły.
    Zresztą teściowa jest lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej - jak opowiada
    co ZUS wyprawia - noże się w kieszeni otwierają. ZUS zatrudnia do celów
    kotroli młode osoby, niekoniecznie znające prawo, ale zastraszone służbowo i
    liczy się dla nich tylko wykonanie polecenia. Jeżeli ktoś nie zna prawa a
    prawo ubezpieczeń społecznych jest mało jednoznaczne to łatwo takie
    zastraszenie przenieść na osobę kontrolowaną, tym bardziej jeśli jest chora.

    Znów podam przykład. Zadałem w ZUS proste pytanie: co się stanie jeżeli
    wykorzystam cały przysługujący mi okres na zwolnienie i świadczenie
    rehbilitacyjne i w przeddzień powrotu do pracy dosięgnie mnie inna choroba,
    np złamię nogę. Nikt nie był w stanie odpowiedzieć mi na to pytanie
    pokazujące bądź co bądź banalną sytuację. Nie uzyskałem odpowiedzi czy
    przysługuje mi nadal jakieś świadczenie, zwolnienie z pracy itd. Nie
    drążyłem tematu bo pytanie było teoretyczne ale generalnie zatkało "paniom z
    zusu" gęby.