eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeKorepetycjeRe: Korepetycje
  • Data: 2006-09-26 10:40:23
    Temat: Re: Korepetycje
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jotte wrote:

    > Towar może być lepszej lub gorszej jakości. Lepszej jakości towar szkoła
    > może otrzymać płacąc zań wyższą cenę. *)
    > *) to w skali mikro, czyli pojedynczego nauczyciela

    Wypada dodac, ze to sie nie dzieje liniowo. Istnieje taki poziom, na
    ktorym nauczyciel ma dostateczna satysfakcje z zarobku i jego dalsze
    zwiekszanie nie zwiekszy juz znaczaco zaangazowania czy wydajnosci
    nauczyciela.

    >
    >> Nauczanie w szkole to nie jest precyzyjnie zdefiniowana
    >> rzecz, nie jest *mierzalna*, a już na pewno nie jest *mierzona*
    >> sensownie.
    >
    > Jest mierzalne, choć nie w taki sposób jak działalność fabryki śrubek.
    > Mierzalność nauczania odbywa się na wysokim stopniu uogólnienia.
    > Rzekłbym, że nauczanie jest nie tyle mierzalne, co ocenne. Czym innym
    > jest ocena jakości nauczania szkoły jako placówki, czym innym ocena
    > nauczania prowadzonego przez konkretnego nauczyciela.
    >

    W krajach rozwinietych sa stopniowo wprowadzane bardzo szczegolowe
    systemy oceny nauczyciela - oparte, mowiac w skrocie, na mierzeniu
    ujednoliconymi testami wiedzy i zdolnosci danej grupy uczniow na
    poczatku bycia uczonym przez danego nauczyciela i po jakims okresie
    czasu lub na koniec. Masowosc tej oceny (wielu nauczycieli i wiele grup
    uczniow) pozwala ocenic, jak nauczyciel sie sytuuje wobec sredniej.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1