PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakie zdjęcie dołączyć do podania o pracę: formalne, czy nieformalne? › Re: Jakie zdjęcie dołączyć do podania o pracę: formalne, czy nieformalne?
    From: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jakie zdjęcie dołączyć do podania o pracę: formalne, czy
    nieformalne?
    Date: Thu, 22 Jan 2004 19:58:03 +0100

    Mimal wrote:

    > Mam jeszcze jedno: jaka powinna być wielkość skanu. Zrobiłem ok. 200x300
    > pikseli. Wystarczy?

    Mimal, jeszcze co do treści zdjęcia : raczej nie ryzykuj zdjęcia
    "nieformalnego". Pewnie z 90% możliwych stanowisk pracy i/lub firm
    preferuje ludzi ubranych w garnitury itd Dająć zdjęcie nieformalne
    możesz się od razu spalić na starcie. Natomiast w przypadku pozostałych
    10% pewnie Ci zdjęcie w garniturze nie zaszkodzi.

    Co do skanu : najlepiej nie skanuj, bo to z reguły w domowych warunkach
    wychodzi fatalnie, co z całą pewnością będzie widać, jeśli przyjdzie Ci
    na wyraźne czyjeś życzenie wysłać zdjęcie nieco wiekszej wielkości. Na
    Twoim miejscu bym zrobił tak :

    1. Znaleźć jakiś w miarę przyzwoity punkt foto, w którym robią zdjęcia
    legitymacyjne / paszportowe aparatem cyfrowym. Upewnić się, że
    dostaniesz 4 odbitki na papierze plus CD z wypalonymi zdjęciami w max
    rodzielczości.

    2. Do fryzjera jeśli trzeba, potem do domciu, ubrać się w garnitur,
    koszulę, krawacik etc Spodnie można odpuścić, bo i tak nie będzie widać.

    3. Udać się do wybrango punktu i zrobić fotki. Poproś żeby Ci zrobili ze
    3-4 ujęcia, wybierz najlepsze (na monitorze! nie na LCD w aparacie),
    poproś o druk najlepszgo, wszystkie 3-4 ujęcia zabierz na płytce, w
    razie gdybyś zmienił zdanie - będziesz miał wszystkie w postaci
    elektronowej. Zakład nie powinien Ci robić wstrętów, bo to żaden kłopot
    dla nich.

    Pozamiatane. Koszt rzędu 30 PLN. Ja tak zrobiłem i nie żałuję. Dzięki
    temu nie ma partyzanckiego skanu (paprochy, ryski, odciski palców, złe
    ustawienia etc) z jakiś przypadkowych fotek z niewiadomych czasów, tylko
    jest od razu elektronowo. Jedno na co się trochę wściekłem to jakieś
    małe refleksy w okularach od świateł, ale to nie jest jakiś wielki problem.

    Jak chcesz i masz czymś / masz kogoś znajomego z dobrym(!) aparatem, to
    możesz sobie samemu zrobić fajne fotki - film 15-20 PLN w detalu. I
    wtedy też nie rzucaj na papier, tylko skanuj od razu z wywołaniem całą
    rolkę na CD w max rozdzielczości, np. 1800 dpi w TIFFie. Skan 36 klatek
    do TIFF 1800 dpi plus wypalenie na płytce kosztuje tu w Wawie w
    granicach 25-30 PLN. A potem sobie zmniejszysz w jakimś programie (też
    trzeba uważać, bo niektóre programy mają beznadziejne algorytmy
    resamplingu). Ja tak robię ze wszystkimi swoimi zdjęciami (jestem
    fotoamatorem).

    Co do rozmiaru : to zalezy od różnych rzeczy. Jak wysyłasz zdjęcie w
    osobnym pliku, to pewnie może być trochę wieksze, skompresowane w
    formacie JPG. Natomiast jeśli wstawiasz to zdjęcie do dokumentu w CV to
    po pierwsze musi się ono jakoś sensownie wkomponować w dokument i wtedy
    200x300 to chyba za dużo. Druga, i gorsza, sprawa jest taka, że różne
    programy / formaty różnie osadzają obrazki w swojej treści. Np. RTF
    będzie zawierał zdjęcie w formie nieskompresowanej i będziesz miał
    strasznie duży ten RTF (w sensie objętości w kilobajtach). A wysyłanie
    CV skompresowanego ZIPem może być ryzykowne. Ja akurat robię to tak, że
    mam zdjęcie skonwertowane z TIFFa do EPS (encapsulated PostScript) i
    wstawiam je do CV w formacie PDF, które redaguję w LaTeXu - i ten PDF
    jest sam w sobie skompresowany.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz