PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakie są kruczki w pracy w firmie ale z własną działalnością gospodarczą?? › Re: Jakie są kruczki w pracy w firmie ale z własną działalnością gospodarczą??
    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jakie są kruczki w pracy w firmie ale z własną działalnością
    gospodarczą??
    Date: Sat, 20 Nov 2004 23:03:43 +0100

    LupoAlberto wrote:

    > I tu się mylisz, bo sprawa o której piszesz tyczy się głównie
    > umów o dzieło i zleceń. Tam pracownik jest "osobą fizyczną".
    > W przypadku takim jak moim pracownik jest "firmą jednoosobową",
    > lub jak kto woli "osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą",
    > a jest tu pewna subtelna różnica.

    Żadna. Przypomnij sobie jak walczyły
    i co wywalczyły panie "współpracujące"
    jako jednosobowe firmy z Avon

    > Z resztą udowodnij tu komukolwiek cokolwiek. Bez współpracy
    > jednej ze stron raczej niewykonalne :-)

    Zależy kto będzie miał w tym interes :-)

    > Jesli chodzi o działalność gospodarczą, to
    > mam prawo prowadzić własną firmę (nawet jeśli jest to
    > firma jednoosobowa), która swiadczy usługi dla innych firm.
    > Po prostu jestem pracodawcą sam dla siebie.
    > (Jest z resztą "ustawa o swobodzie działalności gosp.")

    Jeśli świadczysz wielu podmiotom,
    to trudno to podciągnąć pod umowę o pracę,
    ale gdy będzie sytuacja jak u pytającego, to nie wiem
    jak będzie. On pisze: "sporo ludzi tam pracuje"
    więc ja odbieram to tak, że oni świadczą pracę
    w tej firmie (np w lokalu firmy, w określonych godzinach itd)

    A to już inna bajka.