PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakie są kruczki w pracy w firmie ale z własną działalnością gospodarczą?? › Re: Jakie są kruczki w pracy w firmie ale z własną działalnością gospodarczą??
  • Data: 2004-11-20 21:04:17
    Temat: Re: Jakie są kruczki w pracy w firmie ale z własną działalnością gospodarczą??
    Od: "LupoAlberto" <l...@f...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli wasza umowa nosi wszelkie cechy umowy o pracę.
    > Żeby się nikt nie zdziwił, jak nagle okaże się, że trzeba np.
    > odprowadzić należne składki albo, że faktury wystawiane
    > przez firmę "współpracującą" nic nie warte :-)

    I tu się mylisz, bo sprawa o której piszesz tyczy się głównie
    umów o dzieło i zleceń. Tam pracownik jest "osobą fizyczną".
    W przypadku takim jak moim pracownik jest "firmą jednoosobową",
    lub jak kto woli "osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą",
    a jest tu pewna subtelna różnica.
    Z resztą udowodnij tu komukolwiek cokolwiek. Bez współpracy
    jednej ze stron raczej niewykonalne :-)

    Jesli chodzi o działalność gospodarczą, to
    mam prawo prowadzić własną firmę (nawet jeśli jest to
    firma jednoosobowa), która swiadczy usługi dla innych firm.
    Po prostu jestem pracodawcą sam dla siebie.
    (Jest z resztą "ustawa o swobodzie działalności gosp.")

    Co innego gdybym najpierw pracował dla danej firmy
    na umowę o pracę, a potem założył własną firmę i dalej
    świadczył usługi tej samej firmie - ale tu już są
    ograniczenia prawne.

    LupoAlberto.