PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak załatwić rentę:) › Re: Jak załatwić rentę:)
  • Data: 2003-07-26 08:51:10
    Temat: Re: Jak załatwić rentę:)
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Wiechecki napisał:

    > Grosz do grosza a będzie kokosza. Tak mowi stare, ludowe przyslowie. 3 mld
    > tu, 600 mln tam, 1 mld jeszcze gdzie indziej. I pewnie by sie zebralo z
    > 10-12 mld, ktore mozna by wydatkowac np. na budowe drog.

    Nie chciałem tego pisać, ale skoro prosisz... ;) Tylko kwestią
    pozostaje, czy zwiekszenie aparatu kontrolnego nie pociągnie za sobą
    większych wydatków niż te 3 mld. Nie twierdzę, że akcja nie jest
    potrzebna, ale w pewnym momencie może zacząć przypominać walkę z
    wiatrakami, zwłaszcza jak się ma do czynienia z takim molochem jak ZUS -
    będzie jak w ARiMR - stworzą wieksze filie, zatrudnią pociotków z PSL'u,
    a efektów jak nie będzie tak nie będzie. Ot, pragmatyzm.
    Samo przyznawanie rent na taką skalę wypacza np. sens ustawy o
    zatrudnianiu rencistów, tworząc takie postacie jak Pan Cupiał, który wg
    Wyborczej [i mojej pokrętnej logiki] swoją potęgę oparł na ogromnych
    pieniądzach dojonych z PFRON'u. Polska to jednak dziwny kraj -
    pracodawcy narzekają na Państwo, na podatki, a doją je jak się tylko da
    - z PFRONU, z FP itd. Ja już nawet zgodzę się na liberalizację, żeby
    część z tych liberalnych pracodawców, po odcięciu państwowego kranika
    padła wreszcie na ryj, jak świnie w błoto - przynajmniej nie było by
    tego zakłamania - nauczanie rządów jak mają rządzić a jednocześnie drugą
    ręką bezwstydne czerpanie garściami kasy innych podatników.

    Flyer