PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak załatwić rentę:) › Re: Jak załatwić rentę:)
  • Data: 2003-07-27 15:24:44
    Temat: Re: Jak załatwić rentę:)
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Flyer napisał:

    > Pomijając kwestię tego, że do życia systemu informatycznego potrzebna
    > jest niezła kasa i drodzy specjaliści, zapytuję - co zmieni system
    > informatyczny, skoro WSZYSTKO w opisywanym artykule działo się zgodnie z
    > Ustawą, czyli odpowiednie zaświadczenia i normalna komisja ZUSowska?
    > Zaimplementują w systemie heurystyki wyłapujące leserów? ;)

    Tu jeszcze dopowiem - jedynym pomysłem, który przychodzi mi do głowy [od
    ręki] jest korelowanie ilości osób w danej miejscowości [czy innym
    wymiarze administracyjnym] z ilością rencistów i/lub przyrostem tychże w
    okresie czasu. Pojawia się tu tylko jeden problem - uzupełniania danych
    o zmianach w zaludnieniu, chyba że np. GUS zbiera wszystkie dane o
    zgonach, urodzinach i zameldowaniach i jest je w stanie podać w formie
    odpowiadającej najmniejszej jednostce administracyjnej kraju,
    zobowiązanej nadzorować takie dane. A dalej to już z górki - przy
    przyjęciu rozsądnego poziomu błędu [związanego z danymi adresowymi],
    można powyższe dane korelować nawet z danymi służącymi do wypłaty rent
    [wszak w nich jest adres zainteresowanych]. Ogólnie - sprawę może
    załatwić jeden raport, albo niezbyt duża [i dosyć prosta] baza z kilkoma
    milionami rekordów i przyjęcie jakiegos poziomu odniesienia za wzorcowy
    [ale nie średnią z całego kraju - lepiej obniżyć próg tolerancji].

    Flyer