PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak zachować urlop wykorzystując go › Re: Jak zachować urlop wykorzystując go
  • Data: 2009-09-06 19:37:36
    Temat: Re: Jak zachować urlop wykorzystując go
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h7vtea$6dp$1@atlantis.news.neostrada.pl sieciowy groszek

    > Takich krajów nie ma.

    Czepiazsię :)

    > Widocznie mają małe głowy.
    > Albo lepszy system i warunki.

    Generalnie w krajach Skandynawskich (najlepiej znam Szwecję) korupcja
    jest bardzo niewielka. Jest to właściwie konieczny warunek, aby ten
    socjalistyczny twór trwał w miarę stabilnie. Jest tam wiele przepisów,
    które w polskich, albo w innych warunkach, nie sprawdziłyby się, z uwagi
    na to że inne kraje mają obywateli o wiele bardziej skłonnych do
    kombinowania. W Szwecji jednak uczciwość obywateli wobec władzy jest o
    wiele większa. Bardzo trudno byłoby znaleźć np. lekarza, który wystawi
    lewe zwolnienie, albo policjanta biorącego łapówkę zamiast mandatu.

    Również podatki, pomimo że są wyższe niż w Polsce, to są o wiele
    bardziej przewidywalne i nie sądzę, aby były tam afery w stylu Kluski.

    Słyszałem opinie, że niewielka korupcja jest skutkiem dość dotkliwych
    kar, stosowanych jeszcze niedawno (w skali społeczeństw - czyli np.
    kilkaset lat temu) - takich jak np. obcinanie rąk.

    > Tak, tak. Wcześniej to tam pewnie nawet policji nie mieli, bo i po co?

    Jeszcze dziś na północy Szwecji ludzie nie zamykają domów. W połowie
    XX wieku było to bardziej powszechne. Zapewne duży wpływ na to ma małe
    zagęszczenie ludzi, zwłaszcza poza kilkoma aglomeracjami.

    --
    Liwiusz