PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak wyglada obecny rynek pracy informatykow ? › Re: Jak wyglada obecny rynek pracy informatykow ?
    From: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak wyglada obecny rynek pracy informatykow ?
    Date: Tue, 17 Jun 2003 11:09:58 GMT

    Witka !

    Dehumanizer napisał:

    > Witam...
    >
    > Wiem, ze nie ma co gdybac, co bedzie za 5 lat, czy nawet w przyszlym
    > roku, dlatego pytam sie o sytuacje na dzisaj.

    Bedzie lepiej :-)

    > Jak wg was wyglada rynek pracy dla informatykow (programisty,
    > administratora sieci, specjalistow od bezpieczenstwa sieciowego, szeroko
    > pojetej teleinformatyki) w chwili obecnej w Polsce?

    Kiepsko. Tzn. bezrobocie dotyka takze i ten sektor.
    Ale musisz wziac poprawke, ze o ile w duzych firmach juz prawie wszedzie
    sa komputery o tyle w srednich i mniejszych roznie z tym bywa.
    Masz zawsze szanse spowodowac, ze w jakiejs firmie poprowadzisz jej
    informatyzacje.

    Natomiast jesli pytasz o specjalizacje bezp sieciowego, teleinformatyki
    stricte ! to jak zwykle: musisz w tym byc najlepszy, bo tutaj nie
    wystarczy ogolna wiedza informatyczna.

> [...]
    > pracownik(taki przecietny czlek) od pracodawcy ?
    > Jak prezentuje sie wspolczesny przecietny pracownik w tym sektorze: jest
    > ambitny, rzadny wiedzy czy moze podjal sie tej dziedziny ze wzgledu na
    > obiecywane (przez ogolna propagande medianla) wynagrodzenie?
    > Jak duzo jest specjalistow w porownaniu z innymi branzami np. z
    > lekarzami, czy prawnikami ? (moze niekonkretne pytanie ale coz...)
    > Jak wyglada rynek pracy specjalistow? Czy pomimo waskiej specjalizacji
    > sa poszukiwani ? czy ceni sie specjalistow czy raczej potrzebni sa

    Dziwne pytania, bo nie ma na nie odpowiedzi, podobnie jak w przypadku
    innych branz. Mozesz tylko gdybac.

    > W jakim stopniu nasycone sa rynki programistow, administratorow, sieci ?
    > I w jaki sposob (wasze wyobrazenei wiadomo ze nikt wrozka nie jest) to
    > sie moze zmienic tzn. ktoras z dziedzin stanie sie chlonna na swieze
    > "mieso" ?

    Sieci.... aktualnie przeciez dalej rozwija sie dostep do Internetu.
    Ale nie napalaj sie, bo niedlugo wszedzie bedzie TePSA :-P

    > Czytalem wczesniej opinie ze Informatyka powoli sie "konczy" (zbyt latwo
    > programowac, zbybt duzo automatow, zbyt duzo "specjalistow"), co na ten
    > temat uwazacie?

    Stary. Konczy sie budownictwo, rolnictwo, elektronika, mechanika.... i
    na informatyke tez przyjdzie czas, no i na nas :-)))))

    > Pytam o sytuacje w Polsce, a nie w europie czy na swiecie...

    Wiec pytaj jak jest w Europie, bo juz po referendum jestesmy :D

    > A pytam dlatego ze jestem ciekaw jak to teraz wyglada i do czego to moze
    > doprowadzic... a dokladniej jestem ciekaw z czym musze sie liczyc
    > konczac studia w tym kierunku...

    Musisz sie liczyc z brutalnoscia ludzi, wlasna wiedza i umiejetnosciami
    oraz z wlasnymi predyspozycjami do wykonywnia zawodu (to warto
    przemyslec biorac pod uwage psychologiczne aspekty Twojej osoby).

    Trzymaj sie cieplo i udanych wyborow w zyciu !

    Mackosa