PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak sie ubezpieczyc zdrowotnie?Re: Jak sie ubezpieczyc zdrowotnie?
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak sie ubezpieczyc zdrowotnie?
    Date: Tue, 29 Jul 2003 23:38:44 +0200

    "" <k...@p...onet.pl> napisał:

    > Jestem freelancerem i od lata pracuje na umowy o dzielo. Nie place ZUSow i tym
    > podobnych bzdur, jednakowoz chcialbym sie ubezpieczyc od kosztow ew. opieki w
    > naszej sluzbie zdrowia, jakakolwiek by ona nie byla. Chodzi mi wylacznie o
    > skladke zdrowotna (zadne emerytury, fundusze plac etc) - o to, ze gdy mnie
    > przejedzie samochod, karetka mnie nie zostawi z braku jakiejs tam ksiazeczki.
    > Gdzie to sie zalatwia i ile to kosztuje?

    Udajesz sie do odpowiedniej dla miejsca zamieszkania kasy chorych,
    wpłacasz frycowe [w Twoim przypadku zapewne duże] i pierwszą składkę z
    góry [później już z dołu do 15 następnego miesiąca], wypełniasz kilka
    płacht papieru i dopiero wtedy idziesz do ZUSu złożyć ZZA i DRA. W
    następnych miesiącach już tylko DRA [teoretycznie możesz chyba składać
    co kwartał, kiedy dane się nie zmieniają, ale dla celów dowodowych chyba
    lepiej składać co miesiąc - trafisz na buca w szpitalu, któremu kwitek
    wpłaty może nie wystarczyć]. Wpłaty jak na razie można dokonywac
    gotówkowo a nie jako przelew z konta. Stawki miesięcznej opłaty
    zmieniają sie raz na kwartał - ja korzystałem ze strony Mazowieckiej
    KCH, gdzie podawano aktualną stawkę - na ZUS nie masz co liczyć - ich ta
    kwota nie interesuje i jej nie podają. Za czerwiec składka wynosiła
    180,23.

    Co do frycowego - jest to opłata w zależności jak dawno byłeś
    ubezpieczony zdrowotnie, począwszy od przerwy wynoszącej chyba 3
    miesiące - jeżeli nie chcesz jej płacić musisz znaleźć sposób, żeby na
    krótko ktoś Cię ubezpieczył zdrowotnie.

    Flyer