PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak sie ubezpieczyc zdrowotnie? › Re: Jak sie ubezpieczyc zdrowotnie?
    From: r...@r...pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak sie ubezpieczyc zdrowotnie?
    Date: 29 Jul 2003 17:58:08 GMT
    Sender: "Użytkownik risp.pl - smart"<r...@r...pl>

    > Tak na dobra sprawe to wykupujac jakiekolwiek ubezpieczenie placisz nie za
    > sama opieke, a jedynie za jej jakosc.
    no ale wedle mojej analizy sytuacji, chorowitosci w rodzinie na przestrzeni
    wielu lat ;-) itd. wyszlo na to, ze bez ubezpieczenia wydam na opieke
    na tym wysokim (prywatnym) poziomie prawdopodobnie (!!! - tu jest haczyk
    oczywiscie i zdaje sobie z tego sprawe) ZNACZNIE (to rownowazy ten haczyk)
    mniej.
    Moja zona ze slabnymi zebami po dwoch ciazach (mnostwo zebow do leczenia
    z okazji oddawania zebow dzieciom)
    i ja oraz dzieci w ciagu 5 lat korzystamy niemal wylacznie z lekarzy prywatnie.
    Lacznie ze stomatologiem, za 2 dorosle osoby i 2 male (jenda bardzo mala - wiec
    liczy sie przez krotszy okres) oraz 2 platne porody nie wydalismy nawet
    tych 5[lat] x 12[m-cy] x 100 [byle jakie ubezpieczneie prywatne] = 6 tys. PLN.
    A chyba nie musze mowic, ze porodow juz wiele nie planujemy. Zeby tez w koncu
    skoncza sie ;-) - tzn. dadza wyleczyc na dluzej. No i z tych (niestety) niemal
    6k PLN wiekszosc byla na zeby. Czyli jakbym placil za karte czlonkowska 6k
    to jeszcze ze 4 i tak musialbym dolozyc do zebow.
    No i z karta za 100 PLN (gdyby to byla rodzinna, a nie jest za tyle!)
    nie mialby porodu w cenie.

    > I jesli juz mialabym sie zdecydowac na
    > jakas firme, to na pewno nie bylby to ZUS, bo wtedy i lekarz, i szpital, i
    > badania sa platne i odlegle w czasie
    (...)
    > W prywatnych ubezpieczalniach tego nie ma - sa
    > lekarze, jest sprzet i sa pieniadze.
    na to patrze tak:
    Ubezp. zdrowotne to podatek. place i juz.
    Jak zdazy mi sie cos _naprawde_ powaznego, to i tak jestem na ich lasce
    i nielasce. Wiec lepiej niech im sie wiedzie jak najlepiej. Niech maja te moje
    podatki. To moja inwestycja w przyszlosc/niespodziewane choroby nie
    obarczona ryzykiem ,,a co jak mi zabraknie na skladki rok przed choroba,
    po 25 latach placenia?''.
    Puki mnie stac nie korzystam z tego (za co place :(). Trudno. Takie sa realia.
    Stac mnie na lekarza za kase, nie stac mnie na czekanie 20 dni na wizyte
    u specjalisty. Nie stac mnie na zabijanie sie po numerek do internisty.
    nie stac mnie na czekanie 5 godzin na wizyte.

    A prywatni?
    Maja za malo kasy i za duzo zarazem.

    Za duzo bo starcza im spijanie smietanki (co to jest kilkadziesiat czy kilkaset
    tys. ubezpieczonych prywatnie na tle 40 mln. narodu?) i olewanie biednych
    (i rozsadnych ;-)) i jakos na tym wychodza - zdaje sie ze nie najgorzej...

    Za malo, bo na stworzenie oferty ,,normalnej'' (moim zdaniem - skladka
    zalezna od dochodow [kilka %] za taki sam _duzy_ zakres uslug oraz oferty
    dla VIPow znacznie przekraczajace to co jest niezbedne) trzeba duzej
    inwestycji. A spoleczenstwo biedne nie rzuci sie na prywatne lecznice nawet
    jakby byly rozsadnie tanie.
    Wiec ja sie im nie dziwie. Ale i nie korzystam :-) [z _abonamnetow_].
    I nie marudze, ze musze zaplacic za leczenie dziecka pare stow (za wizyty
    u lekarza) w ciagu zimy (4 wirusy :-]), w koncu nie caly rok jest zima ;)

    pozdrawiam

    romekk