eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak się nie dać zwolnićRe: Jak się nie dać zwolnić
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!
    atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak się nie dać zwolnić
    Date: Fri, 6 Mar 2009 10:11:22 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 46
    Message-ID: <goqpfb$rar$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <goed63$98j$1@news.dialog.net.pl>
    <goertm$kfd$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <goerup$kga$1@news.dialog.net.pl>
    <goeup2$5tj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <goev1u$nbt$1@news.dialog.net.pl>
    <gogb4l$ej3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gohmv8$i1l$2@news.dialog.net.pl>
    <goinha$oqr$2@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gojgla$l36$1@news.dialog.net.pl>
    <gok792$cf9$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gok968$8p0$1@news.dialog.net.pl>
    <gold5v$2b9$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gomsr7$tii$1@news.dialog.net.pl>
    <goo5n3$75u$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <googvf$urp$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: aenu112.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1236330796 27995 79.191.98.112 (6 Mar 2009
    09:13:16 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Mar 2009 09:13:16 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <googvf$urp$1@news.dialog.net.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:227399
    [ ukryj nagłówki ]


    > Powiem wprost - ja nie wiem co to są "struktury korporacyjne", spotkałem
    > się
    > także z posługiwaniem sie nonsensownym IMO terminem "kultura korporacyjna"
    > i też nie mam pojęcia co to za zwierzę. Wg mnie takiego czegoś nie ma, bo
    > te dwa słowa kłócą się semantycznie. Jakie kryteria miałyby określać, że
    > nie pracuje się normalnie u pracodawcy, lecz dla/w korporacji?
    >

    To może ja przybliżę. Kultura korporacyjna to pewien zestaw zachowań,
    postaw, wewnętrznych uregulowań itp szczególnie cenionych w strukturach
    firmy - zazwyczaj dotyczy to dużych korporacji.
    Do tego zestawu mogą się zaliczać:
    - wymogi dotyczące stroju,
    - wymogi dotyczące zachowania wobec przełożonych (np absolutny zakaz
    krytykowania członków zarządu, rady nadzorczej czy bezpośrednich właścicieli
    w firmach japońskich)
    - wymogi dotyczące zachowania wobez podwładnych
    - wymogi dotyczące zachowania wobec klienta (strój, sposób prowadzenia
    rozmowy, segmentacja rynku)
    - wymogi dotyczące postępowania poza godzinami pracy
    - szczególne wartości promowane i cenione przez firmę (np BP dobiera sobie
    dostawców którzy deklarują i godzą się na kontrolowanie że: nie
    zanieczyszczają środowiska naturalnego, nie są producentami i nie są
    związani z producentami broni, tytoniu, alkoholu, mogą wykazać że stosują
    równouprawnienie płci w zatrudnieniu itp)
    - sposób zwalniania (np. powszechnie praktykowane opuszczenie miejsca pracy
    w ciągu 30 min po wręczeniu wypowiedzenia i zwolnienie z obowiązku
    świadczenia pracy)
    - określona ściezka awansu (np. powolne awansowanie na kolejne stanowiska
    dajmy na to co 3 lata)
    - określona ścieżka uprzywilejowania i fundusze pozapłacowe (np. wzrost
    premii wraz ze stażem, bezpłatna opieka medyczna w pełnym zakresie po 5
    latach pracy, pokrywanie pełnego kosztu wypoczynku raz na 3 lata po 8 latach
    pracy, określony pakiet akcji firmy co kilka lat pracy, możliwość
    przystąpienia do spółki, itd itp)

    Do organizacji w których występują elementy kultury korporacyjnej
    najprościej porównać, wojsko, policję, duchowieństwo, instytucje publiczne i
    wiele dużych firm które cenia i promują swój wizerunek i markę jako wartość
    samą w sobie.
    Raczej nie znajdzie się tego typu uregulowań w warsztacie rzemieślniczym, 15
    osobowej firmie produkującej okna czy sklepie spożywczym.
    --
    Jackare

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1