PracaGrupypl.praca.dyskusje--Jak moge znalezc pracownika? --Re: --Jak moge znalezc pracownika? --
    From: "Adam F." <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: --Jak moge znalezc pracownika? --
    Date: Sat, 2 Feb 2002 07:41:11 +0100

    <c...@p...onet.pl> wrote in message
    news:43a4.000019f8.3c5b238c@newsgate.onet.pl:

> [...]
    >
    > (.....)
    >
    > W czym problem?
    >
    > W tym, ze chce proponowac czesc (30%) wartosci zlecenia. Aby dostac 30%
    tzreba
    > sie nieco postarac:0 a z tym sa problemy.
    > Zespol liczy 6 osob. 30% od zlecenia to jest duzo wiecej niz kazdy z
    zespolu
    > zarobi.
    > Jesli pracownik nie chce takich pieniedzy to znaczy, ze nie wierzy w
    siebie,
    > albo nie che mu sie pracowac, tak?
    >
    > Myslelem o stalej pensji ale wszyscy odradzaja. Pracownik nie czulby

    Ja również szukam przedstawicieli handlowych (już od kilku miesięcy) i
    zaproponowałem nawet nieco więcej - stała pensja (niezbyt wysoka, żeby
    pracownikowi nie opłacało się siedzieć i nic nie robić), i do tego dość
    wysokie prowizje (do 20%). Zapewniałem stałe stanowisko pracy w biurze,
    służbową komórkę, itp. Efekt ? Zero efektu.

    > W taki razie juz sam nie wiem.
    > Czy komus w Polsce zalezy na pracy czy tez nie?

    Wygląda na to, że faktycznie mało komu chce się pracować. Każdy szuka
    ciepłej posadki, gdzie zarobi na zasadzie "czy się stoi czy się leży" (czyli
    w większości przypadków - leży). Smutne, ale prawdziwe. Ja sam pracuję po
    kilkanaście godzin dziennie i właściwie niewiele z tego mam (a firmy nie
    zamknę, za dużo w nią włożyłem pracy i pieniędzy - niestety cały dowcip
    polega na tym, że w pracy technicznej i organizacyjnej jestem dobry, ale
    handlowiec ze mnie raczej kiepski). Taki przedstawiciel handlowy, jeżeli
    przynamniej trochę by się postarał, zarabiałby znacznie więcej niż ja (mówię
    o prywatnych zarobkach) przy czasie pracy o połowę krótszym.

    Pozdrawiam
    Adam