PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak często zmieniacie pracę?Re: Jak często zmieniacie pracę?
  • Data: 2007-10-25 22:02:00
    Temat: Re: Jak często zmieniacie pracę?
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > czego nie jestem zadowolony. Chciałbym po dwóch miesiącach zmienić
    > pracę. Czy taka szybka zmiana może być źle postrzegana przez pracodawców?

    Może ale nie musi. Lepiej się postrzega pracowników planujących karierę
    długofalowo.
    Nie obraź się ale jesteś raczej zielony. Szkolenia itp to dla pracodawcy
    inwestycja. Ja nie inwestowałbym w niepewny interes, tzn pracownika na
    okresie próbnym.
    Jeżeli pracownik pokaże że jest wart inwestycji, być może firma w niego
    zainwestuje.
    Jeżeli firma zafunduje ci szkolenia, licz się z koniecznością podpisania
    umowy lojalnościowej i np umowy o zakazie konkurencji. Będąc pracodawcą tak
    bym zrobił.

    Pracownicy ktrym na dzień dobry funduje się szkolenia są to zazwyczaj ludzie
    posiadający już jakieś doświadczenie i osiągnięcia, czesto "wyjęci" z innych
    firm. Zazwyczaj robi się z dwóch powodów:
    aby zbliżyć pracownika do zagadnień/technologii wykorzystywanych w firmie i
    w ten sposób uzyskac lepszą wydajność pracownika i własnie po to by
    doprowadzić do podpisania umowy lojalnościowej zabezpieczającej dokonaną
    właśnie inwestycję. To zupełnie normalne postępowanie. Raczej nie licz na to
    że będąc konstruktorem urządzeń firma zafunduje Ci ścieżkę certyfikacyjną z
    np Solarisa, jeżeli nie będzie miała w tym bezpośredniego utylitarnego celu.
    To jest biznes a nie działalnośc charytatywna lub badawcza.
    --
    Jackare