PracaGrupypl.praca.dyskusjejak myślicie › Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [bylo: Re: jak myślicie]
  • Data: 2005-10-24 08:24:43
    Temat: Re: Jak czesto informatycy zapadaja na schizofrenie? [bylo: Re: jak myślicie]
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "nbs" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:djdaro$qqb$1@inews.gazeta.pl...

    > Podejdz to tego inaczej. Produkujesz i sprzedajesz czesci. Jedyna
    > roznica miedzy rzeczywistymi a wirtualnymi czesciami jest taka, ze te
    > drugie moga byc uzyte w roznych zastowowaniach (implementacji, modelach
    > symulacyjny czy modelach do weryfikacji) podczas gdy rzeczywiste jedynie
    > w implementacji. Do tego dochodzi potencjalna mozliwosc modyfikacji
    > produktu przez klienta lub u klienta i mniejsze problemy z logistyka.
    Produkuję na specjalne zamówienia i takie sprzedaję. Jeden produkt wdrażam
    przez 2 lata. W tym jest kłopot.

    > Abstrakcja nie ma tu nic do rzeczy. Moim zdaniem jesli juz mozna mowic o
    > jakims podziale to lezy on gdzie indziej: praca z ludzmi <-> praca z
    > materia (wirtualna lub nie).
    Praca z materią - no właśnie. Jeśli materia jest tak oderwana od
    rzeczywistości, że bardziej nie można być oderwanym - tym trudniej do ludzi
    wrócić. To jest problem większości zawodów technicznych, gdzie wymagane jest
    syntetyczne myślenie na wysokim poziomie abstrakcji - zachowania emocjonalne
    są wypierane przez zachowanie skrajnie racjonalne, tak jakby człowiek był
    tylko i wyłącznie racjonalny.

    pozdr.
    m.