PracaGrupypl.praca.dyskusjeJa już mam dosyć harowania po 12 godzin dziennnie... › Re: Ja już mam dosyć harowania po 12 godzin dziennnie...
  • Data: 2002-07-05 14:03:59
    Temat: Re: Ja już mam dosyć harowania po 12 godzin dziennnie...
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > (...)
    >
    > Jez.eli ktos' proponuje konkurencyjny produkt klientowi by?ego pracodawcy,
    > to jest to jak najbardziej normalne i zgodne z etyka; kupiecka;.

    Etyka i moralnosc to bardzo osobiste kwestie. Dlatego nie ryzykowalbym
    stwierdzen, ze jakies zachowanie jest etyczne albo nie. Powiedzialbym
    raczej, ze 'dla mnie ono jest takie lub takie'. Dlatego nie zgodze sie z
    Toba, ze podkupowanie klientow bylemu pracodawcy jest zgodne z etyka
    kupiecka. Wedlug mojej opinii nie jest. Zgadzam sie natomiast, ze jest
    zjawiskiem powszechnym i ogolnie przyjete jest ocenianie go jako normalne.

    > Naganne jest wtedy, jez.eli ktos' k?amie i oczernia, kradnie baze; danych i
    > przy okazji niszczy ta;, która; ma pracodawca lub nieuczciwa; droga;
    > pozyskuje informacje na temat warunków handlowych konkurenta, np.
    > kradna;c dokumenty. Istnieje poje;cie konkurencji uczciwej i nieuczciwej i
    > da sie; je rozgraniczyc'.

    Natomiast to o czym piszesz powyzej jest po prostu karalne, wiec o kwestii
    moralnej nie ma co dyskutowac.

    Probuje powiedziec, ze nawet w biznesie mozna probowac byc Czlowiekiem
    (takim przez duze C). Mozna miec zasady i sie ich trzymac. Mozna starac sie
    szanowac pracownikow, mozna starac sie szanowac kontrachentow, mozna starac
    sie dobrze zyc z konkurencja.
    Biznes (czyt. pieniadze) to nie wszystko.

    pzdr
    MM