PracaGrupypl.praca.dyskusjeJa już mam dosyć harowania po 12 godzin dziennnie... › Re: Ja ju? mam dosy? harowania po 12 godzin dziennnie...
  • Data: 2002-07-05 14:32:18
    Temat: Re: Ja ju? mam dosy? harowania po 12 godzin dziennnie...
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Michal Mokosa napisał:
    (...)

    > Etyka i moralnosc to bardzo osobiste kwestie. Dlatego nie ryzykowalbym
    > stwierdzen, ze jakies zachowanie jest etyczne albo nie. Powiedzialbym
    > raczej, ze 'dla mnie ono jest takie lub takie'. Dlatego nie zgodze sie z
    > Toba, ze podkupowanie klientow bylemu pracodawcy jest zgodne z etyka
    > kupiecka. Wedlug mojej opinii nie jest.

    Ja swoje wnioski opieram na relacjach, jakie panują w Niemczech czy
    Francji - tam jest normalne, że pracownik zwalniany pierwszy telefon
    wykonuje do konkurencji i kontaktuje się z klientami, których obsługiwał
    dotychczas. Istnieją ciche umowy między firmami, że np. nie zatrudnia
    się pracowników konkurencji w okresie krótszym niż np 1/2 do 2 lat, ale
    dotyczą one jedynie wybranych. Podobne relacje panują między operatorami
    komórek - pracownika konkurencji nie zatrudnia się wogóle.
    Mam sobie poszukać nowych klientów, bo "tamci" są "jego"?

    > Natomiast to o czym piszesz powyzej jest po prostu karalne, wiec o kwestii
    > moralnej nie ma co dyskutowac.

    Nie zawsze jest karalne, czasem wiąże się jedynie z odszkodowaniem i
    dochodzić należy z powództwa cywilnego.

    > Probuje powiedziec, ze nawet w biznesie mozna probowac byc Czlowiekiem
    > (takim przez duze C). Mozna miec zasady i sie ich trzymac. Mozna starac sie
    > szanowac pracownikow, mozna starac sie szanowac kontrachentow, mozna starac
    > sie dobrze zyc z konkurencja.
    > Biznes (czyt. pieniadze) to nie wszystko.

    Można nie tylko próbować, czasem się nawet udaje.

    Pzdr: Dogbert