PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk - kobietaRe: Informatyk - kobieta
  • Data: 2004-09-15 13:38:30
    Temat: Re: Informatyk - kobieta
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak nie daj znać.

    > Nie mówię o płci, ale o braku pasji i przypadkowości wyboru tej branży.
    > Płeć tu nie ma żadnego znaczenia.
    >
    > Dobra napiszę Ci coś. Ja zacząłem pisać w wieku 14 lat, mniej więcej w wieku
    > 17 lat napisałem pierwszą poważną aplikację za pieniądze... Gdzieś po drodze
    > pojawił się linux... Informatyka pasjonowała mnie, wiedze pożerałem/pożeram
    > garściami. Dziś mam 27 lat i 10 lat doświadczenia. Mam teraz siostrzeńca, on
    > teraz ma 14 lat i od dwóch lat programuje. ...
    > ... , ma uprawnienia roota na większości serwerów na

    Extra! Moje doświadczenie jest ponad dwukrotnie większe i wiedząc, że
    największym zagrożeniem dla systemu jest admin uważam, że na admina trzeba
    reprezentować sobą coś więcej niż "27 lat i 10 lat doświadczenia".
    Tymczasem udzielenie uprawnień do roota 14-latkowi eliminuje z kręgu osób,
    na których profesjonalizm i rozsądek (a nawet na zwykły instynkt
    samozachowawczy) można liczyć. Profesjonalna informatyka to nie sporty
    ekstremalne. To, że część użytkowników się na to zgodziła, świadczy jedynie
    o twojej umiejętności zrobienia z siebie informatycznego supermana :))
    oraz o zupełnym braku wyobraźni - twoim oraz tych co na to się zgodzili.
    Biorąc pod uwagę coś takiego jak zasada ograniczonego zaufania, która
    obowiązuje nie tylko na jezdni - trzeba pamiętać o tym, że nie każdy
    absolwent technik informatyk, nadaje się na admina, a co dopiero 14-latek
    samouk.

    > ... eksperymentuje z PHP (którego ja
    > praktycznie nie znam) i uczy się Perla. On ma szansę na sukces. Ty nie.
    > Pojęłaś? Nie marnuj czasu.

    Jesteś przede wszystkim bardzo zarozumiały i szybki w przydzielaniu każdemu
    jego miejsca. Najprawdopodobniej masz jakieś kompleksy, które usiłujesz
    zagłuszyć poniżając i obrażając innych. W twoim wieku to jeszcze można
    wyleczyć.

    A tak na marginesie to zastanawiam się czy dałbyś uprawnienia do roota
    swojej 14-letniej siostrzenicy, która również programowałaby od 2 lat :)))

    Marek