PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk - kobieta › Re: Informatyk - kobieta
  • Data: 2004-09-15 12:11:00
    Temat: Re: Informatyk - kobieta
    Od: "macko42" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jaspis2 <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Witam wszystkich :)
    > Mam takie pytanko: jestem kobieta z wyższy wykształceniem (zarządzanie
    > finansami), która studiuje wieczorowo informatykę (3 rok na politechnice
    > śląskiej). [...]

    > Moja obecna wiedza tyczy głównie programowania (pascal, C, C++, troche
    > JavaScript, teraz zaczęłam uczyć się Delphi), win 95/98/ME/2000/XP, linux w
    > wersji dla użytkownika. W zamiarze mam przyswojenie sobie Novella -
    > administracja oraz zrobienie przynajmniej 1 poziomu w Akademii CISCO.
    > Doświadczenie zawodowe to 3 lata w sektorze bankowości.

    Twoje wyksztalcenie i doswiadczenie z dziedziny finansow moze byc sporym
    atutem w projektach informatycznych z tej dziedziny, jesli polaczy sie to z
    wiedza informatyczna. Moze powinnas pojsc w strona analizy biznesowej
    (przyszlosciowo). Moze uda Ci sie znalezc prace/praktyke jako asystentka czy
    ktos w tym stylu w takim dziale. Na wiele bym nie liczyl, bo to co napisalas
    o swoich umiejetnosciach informatycznych wyglada marnie. Na razie chyba
    trzeba bedzie postawic na rozwoj, bo kuponow w tej branzy nie masz od czego
    odcinac.

    IMO powinnas sie na cos zdecydowac. Nie bardzo rozumiem po co chcesz sie brac
    za te rzeczy zwiazane z adminisracja.
    Interesuje Cie to? To moze wygladac na troche niestarannie planowany rozwoj.
    O ile polaczenie finansow z informatyka od strony pracy przy rozwoju systemow
    wyglada niezle, tak polaczenia tego z administacja nie widze.
    Zmienilas plany zyciowe?
    Jak na moj gust to to co napisalas wyglada troche tak "wszystko po lebkach"
    (co od razu kojarzy mi sie z "nic dobrze").

    Jesli chodzi o programowanie, jesli chcesz pojsc ta droga, to uczenie sie
    Delphi jako kolejnego jezyka ma IMO maly sens. Ucz sie programowac w ogole.
    Potrzebujesz doswiadczenia. Ucz sie baz danych. Ucz sie inzynierii
    oprogramowania - umiejetnosc dot. np. definiowania wymagan w polaczeniu z
    wiedza finansowa to moze byc juz cos. Dalej mozna (trzeba, jesli chce sie byc
    programista!) uczyc sie technologii troche bardziej zaawansowanych (j2ee,
    net).

    Powodzenia
    M.