PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk - kobieta › Re: Informatyk - kobieta
    From: "BiLe" <b...@p...usun-to.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk - kobieta
    Date: Fri, 10 Sep 2004 11:00:30 +0200

    > Dobra napiszę Ci coś. Ja zacząłem pisać w wieku 14 lat, mniej więcej w
    wieku
    [...]
    > bazodanowe w C++ dla linuxa, ma uprawnienia roota na większości serwerów
    na
    > których ja mam (jakoś śpię spokojnie), eksperymentuje z PHP (którego ja
    > praktycznie nie znam) i uczy się Perla.

    No to wypada pogratulować.

    >On ma szansę na sukces. Ty nie.
    > Pojęłaś? Nie marnuj czasu.

    Polemizowałbym
    Jako programista/admin być może tak.
    Nie każdy jednak może/musi być programistą/adminem
    Co ma znajomość PHP/perla do wiedzy z dziedziny procesów (nie tych
    linuxowych/unixowych/windowsowych), CMM, szeroko pojętej inżynierii
    oprogramowania, inżynierii wymagań, skalowalności aplikacji, wiedzy na temat
    przeprowadzania wdrożeń itd, itp ?

    Przykład: informatyzacja jednej z niemałych fabryk, migracja starych danych
    do nowych struktur pewnego znanego wszystkim systemu itd. Na czele całego
    wdrożenia stała osoba która w życiu nie napisała ani jednej linijki kodu.
    Firma chciała oszczędzić więc wybrała ludzi od siebie. Cały proces zakończył
    się sukcesem.
    Wg Twoich kryteriów "nie miała ona szansy na sukces", więc "powinna sobie
    dać spokój".

    Uwierz mi, w wielu firmach wychodzi się z założenia że programować można
    każego nauczyć (żeby nie powiedzieć dostadniej z stosowaniem teori o
    szympansach...). I nie ma to znaczenia że ktoś zaczynał od ZX
    Spectrum/Timexa tudzież innych 8bitowców i jest to całe jego życie.

    Leszek