eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle za utrzymanie sieciRe: Ile za utrzymanie sieci
  • Data: 2003-02-27 09:25:51
    Temat: Re: Ile za utrzymanie sieci
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> wrote in message
    news:b3j0a7$qek$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Frogesty Rygel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    <cut>
    > dla duzych firm, ktore sa takze dystrybutorami taki sprzet to rybka,
    > ktora ewentualnie sciaga sie ze stanow.
    > a gdy naprawa uszkodzonego jest nie mozliwa lub dany
    > uszkodzony sprzet jest po gwarancji - od razu jest kasowanie z podmieniony
    > sprzet.

    Wiec ta druga firma placi za to grube pieniadze - tym bardziej, ze nie
    zawsze sa dystrybutorami. BTW - ostatnio mialem wdrozenie systemu poczty
    glosowej - na modul realizujacy polaczenia miedzy Domino a centrala Alcatela
    czekalem 3 tygodnie - jechal z Wiednia, co znaczylo, ze musi min odstac
    swoje na granicy, a firma ktora go sprowadzala jest jedynym dystrybutorem w
    Polsce. Jesli chodzi o podmiany sprzetu - to takie umowy sa zawierane miedzy
    gigantami na rynku - vide PKO (nie pomne ktore) a HP, gdzie kazda 9000 ma w
    serwisie HP swoja wersje backupowa i nikt sie nie patyczkuje w naprawy - po
    prostu przywoza maszyne i podmieniaja. Teraz pomysl, ile kosztuje taka 9000
    i ile jest warta umowa ktora opiewa na taki sprzet x2 plus czas reakcji.

    <cut>
    > specjalisci sa potrzebni "dorywczo",
    > tak naprawde taki specjalista tam przydaje sie na 5 godzin miesiecznie,
    > reszte "roboty" wykonuja najzyklejsi serwisanci, helpdesk
    > o minimalnych umiejetnosciach.

    Bajki. Gdzie sa potrzebni dorywczo? W firmie ktora stac na licencje Domino?
    To albo jest to duza firma ktora posiada iles tam takich sererow
    (obslugujacych oddzialy) i wtedy administracja poszczegolnych jednostek
    zajmuja sie admini lokalni (czesto o uprawnieniach pomiedzy administratorem
    a helpdeskiem - musza konsultowac sie z centrala firmy), albo jest jedna
    scentralizowana struktura i takie sprawy zalatwia admin (lub kilku). A
    helpdeskowi nikt nawet nie dedykuje uprwanien do zalozenia usera (ze o
    rutingu poczty nie wspomne), bo nawet na to sa odpowiednie procedury (mail
    firmowy podlega ograniczeniom)

    <cut>
    > rodzaj sprzetu ma znaczenie tylko dla malych firm.
    >
    Sorry, ale to juz jest totalna bzdura - powiedz to dowolnemu bankowi,
    hipermarketowi nawet i zobaczysz czy tak jest. Wszyscy maja podpisane umowy
    i nawet workstacje sa konkretnej firmy, ze o serwerach nie wspomne.
    pozdr
    /p


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1