PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle powinien trwać tydzień pracy?Re: Ile powinien trwać tydzień pracy?
  • Data: 2024-08-26 19:24:47
    Temat: Re: Ile powinien trwać tydzień pracy?
    Od: "Henryk Hajdan (N)" <h...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2024-08-22 o 19:43, Jacek Marcin Jaworski pisze:
    > Dzień dobry!
    >
    > Chcę zaprezentować moje stanowisko na temat toczących się przygotowań do
    > wprowadzenia 4-dniowego tygodnia pracy w III Rzeczy (pospolitej). Moje
    > stanowisko wynika z Filozofii Totaliztycznej (dobra i moralności) która
    > określa mój światopogląd.
    >
    > Dlatego naszym osobistym celem powinna być wydajna praca przez 8godz.
    > 5d. w tyg. Tak jak to wywalczył proletariat w SZAP. Bo to nam pozwala
    > zarobić na siebie i mieć czas na życie osobiste.
    >
    > Pojawia się finalne pyt.: Czy zatem obecny ustawowy czas pracy jest
    > doskonale określony?

    Moim zdaniem trend w czasie pracy powinien iść w kierunku prac zdalnych,
    hybrydowych, tam gdzie jest to możliwe. Czas pracy powinien iśc w
    kierunku czasu zadaniowego. W wielu firmach i zakładach dla prac
    biurowych, urzędowych, gdzie nie obsługuje się interesanta nie ma pracy
    na 8 godzin zrobi się robotę w 5-6 godzin a resztę się siedzi.
    Urzędy samorządowe, państwowe z obsługą okienkową interesanta powinny
    być czynne wtedy, kiedy obywatel może załatwić sprawę np. pn,wt,śr
    11:00-19:00 a cz,pt 7:30-15:00. Jedna dyżurna sobota w miesiącu na
    zapisy do obsługi okienkowej interesanta. Kto się zapisze, nawet jeden
    interesant: urzędnik przychodzi obsłużyć tę osobę. W końcu urząd jest
    dla ludzi, a nie ludzie dla urzędu.

    Wszystkie sklepy: 7:00-20:00 w dni robocze, w soboty, wszystkie sklepy
    7:00-14:00, jedna niedziela w miesiącu: 8:00-14:00

    Tydzień pracy: 38godzin, każda godzina w tygodniowym rozliczeniu ponad
    38 powinna być traktowana za nadgodziny płatna wyraźnie więcej.

    Zawody w ruchu ciągłym powinny być lepiej płatne, dodatek za pracę ciągłą:
    transport, apteki, służba zdrowia, energetyka, bezpieczeństwo.